det fjärde barnet

Det här med att skaffa ett fjärde barn. Vi är två par som båda har tre barn var och vi sitter över vin och glass och diskuterar för och nackdelar.

Tänk om det fjärde barnet får en svår sjukdom?

Tänk om dom tre man har blir psyksjuka heroinister och nunnor och man aldrig får ett enda barnbarn?Men det fjärde ofödda kommer föda 5 fantastiska barn.

Gud vad osexigt att skaffa en 7-sitsbil och jag måste väl ta körkort?

osv osv, vi pratar även dagligen inom familjen för och nackdelar. Men den tanken som hela tiden maler i min hjärna och som är det argumentet som starkast lyser som en ledstjärna inom mig är bara att min kropp kommer att bli ännu mer demolerad. Jag älskar inte hemmorojder. Verkligen verkligen inte. Jag älskar inte hängbuk (sk bred volang). Jag älskar inte bröst som nuddar knäna när man sitter lite framåtböjd naken. Det är inte värt det. Ingen lite trollunge, ingen föräldrarledighet, inga mysiga amningsstunder. En stor kvinna med blodutgutningar i analen. Never again.

Eller?

 

/ Sessan

 

3 svar to “det fjärde barnet”

  1. Siv Says:

    Nej men gör det bara inte. Tänk på den stackars lilla gullhönan.

  2. Betty Says:

    It’s a pussy! Not a clown car!

    Tre barn räcker. Förfallet avskräcker. Se det som en hejaramsa!

  3. Annika Says:

    Äsch, tre barn är för mesigt. Fyra barn regerar.

Kommentera

