Zivs Nagelzalong

Nyskild och ändlöst bitter över det jag bevittnat mellan Ginger och gubben min bakom returglas-igloon bestämde jag mig för att antingen börja hata män eller omskola mig till nagelteknolog. Dottern hade precis introducerat Google för mig och sagt att ”här finns allt, sök bara”. Så jag satte mig en kväll och skrev FEMISTIKON i sökrutan och tryckte på den stora knappen till höger. Full av hopp.

Högst upp stod det något om någon Buffy. En välfönad speta som mördade vampyrer. Inspirerande på många sätt men ingen att vända sig till för att få bukt med bitterheten.

På andra plats låg Doris Lessing. Jag tänkte att en Nobelpristagare inte har mycket till övers för en deltidsarbetare i matbespisningen och letade mig neråt i listan. I hierarkin.

Och så på plats tre fann jag någon jag kunde relatera till. Tänk om jag vetat om detta när jag var mammaledig med barnen som trodde att faren deras hette Gubben i förnamn och var bäst i byn på att bajsa länge, när jag och Lollo mätte vår leda i längden på benhåren, när jag vittjade gubbens fickor på Blendpengar för barnbidraget inte räckte långt, när jag gjorde allt för att slippa gå tillbaka till Bamba.

Tänk om jag vetat att jag var en feministikon.

Hade nog stoppat huvudet i makrillsröken.

So long, Siv

2 svar to “Zivs Nagelzalong”

  1. Sessan Says:

    Häftigt! Det är det som är så ball med 2000-talet, vill man så är man.

  2. mothers dresses for weddings Says:

    Good day! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely glad I found it and I’ll be bookmarking and checking back frequently!

Kommentera

