Etsy-material

Detta förakt som ryms i denna lilla kropp. Som svämmar över medelst tårar eller hånskratt som undslipps ihopknipta läppar när jag försöker att inte visa allt det svarta, föraktande, hånande som bubblar inom mig. Vill punktera ballonger och sänka luftskepp. Vill se objekten som inom mig, alltid inom mig, får ta emot mitt förakt hånas av andra som jag vet måste, bara MÅSTE, känna samma sak.

Kan man fråga sånt på närmaste föräldramöte? Över kaffet sådär nicka åt något barn som äter snor och fråga ifall de också tycker att ungens hela släkt verkar tillhöra begåvningsreserven? Delad glädje är dubbel glädje och delat förakt makes all the difference. Har någon tryckt det på en tröja än?  

/Betty

Ett svar to “Etsy-material”

  1. sessan Says:

    Helt rätt forum hur som helst.

Kommentera

