turkiskt trauma

Den som tror att en fästing på sin fars pung är något att komma med i genren barndomstrauma har fel.

Är mitt i morgonbestyren så det blir en kort version:

Turkiet, jag är 9 år.

Jag och min far har tagit in på ett hotell helt i vitt, allt var vitt.Kvällen innan hade min far efter att jag somnat lånat en cykel för att cykla till bussstationen för att försöka hitta kameran vi glömt på bussen från Ankara, han hade tagit några öl innan är min gissning, det var väl mörkt, han cyklade in i ett bygge eller stor hög med sten, skadade sig lindrigt men väl synligt, cyklar hem, blir under natten magsjuk.

Jag vaknar på morgonen, ser min pappa helt blodig i ansiktet och totalt nerbajsad i sängen.

Jag minns att jag bara vände mig om och stirrade in i väggen. Länge.

/Sess

Ett svar to “turkiskt trauma”

  1. Ia Says:

    jag blev skrämd av en daggmask när jag var 1½.

Kommentera

