Upplyst

Jag följde med Ginger ut på lastkajen för att röka. Med nyhennat hår som sprakade i vårsolen sa hon en sån där sak som bara hon kan göra.

– Vettu Sivan, jag insåg i helgen att jag aldrig kommer att ges möjligheten att stå på scen med ett väloljat kuttersmycke. Sjunga för svenska folket om vad som skulle hända med mänskligheten om männen vägrade min ägglossning i sextio år. Och det känns faktiskt helt okej.

Den kvinnan får mig alltid att se saker i nytt ljus.

So long, Siv

3 svar to “Upplyst”

  1. sessan Says:

    Heter hon inte Kerstin? Eller är finger ett ”smeknamn”

  2. Siv Says:

    Nä du. Kärran har ju rödstrumperött hår, Ginger henna. Själv är jag sugen på klimakterierött eller Nicole Kidman-rött. Elsa Billgren-rött gör jag inte om.

Kommentera

