Sugarcoatin’ it

Jag klär gärna min kuksugarfeminism i jumperset och pärlor. De ska inte veta var de har mig. Snuständer och läppglans, knälång kjol och flätlängd på benhåret. Onsdagsmöte med mina tre manliga chefer, eller KikkiBettanLotta som jag kallar dem. Skojar friskt med Kikki om hur jag har knullat mig till toppen, innan vi går igenom måldokument och tjänsteskrivelser. Kikki har inte mycket till övers för såna där jävla rödstrumpor. Fula och tjatiga. ”Men Kikki för helvete” säger jag ”JAG är ju en sån där jävla rödstrumpa!” Ååh Kikki blir alldeles till sig när jag använder såna ord. Fnissig och alldeles blank i ögona blir han. ”Ja men du är ju inte sån! Du är ju… rolig och fräck!”

Horar för etablissemanget, jag? Inbillar mig i vart fall att jag jämnar vägen för generations to come.

/Maggan

2 svar to “Sugarcoatin’ it”

  1. Siv Says:

    Ja, men JAA!

  2. Pärlor och portionssnus « Ett mercyfuck i Svensonville Says:

    […] Precis såhär tänker, gör jag också. Att den finns en poäng med att stanna kvar i det laddade. Att bara den med läppglans och kortkort kan omdefiniera innebörden av en kvinna i läppglans och kortkort. […]

Kommentera

