C’mon, shake your body baby, do the conga I know you can’t control yourself any longer

Ska på homeparty hos Sessan på torsdag. Homeparty med fräckt häxtema! Är lite nervös. Jag vet inte alls vad hon har att sälja på mig denna gång men sist gick inte så bra. Har fortfarande känningar i svanskotan vid snabba väderkast.

Jag var rätt nyskild, osäker och vansinnigt uttorkad. Sessan pratade pluggar och specialskärp med snorrar och jag, jag fattade inte mycket. Så när hon väl hällt i mig en halv låda vin så tordes jag inte säga emot när hon propsade på att jag skulle gå hem med ”Sessans Partykit Deluxe – nu med ätbart glitter” under armen.

– DÄ Ä BA OCH SMACK UPP’AN PÅ VÄGGEN SÅ HARU HÄNDERA FRIA! DU HAR ALDRI VART MED OM MAKEN TILL STUNS! vrålade hon från balkongen och jag gjorde tummen upp.

Det mesta tingeltanglet i boxen kunde jag för mitt liv inte avgöra vad de skulle vara till för. Oljor och krämer ingick också men de hamnade snabbt i presentskåpen, min mamma propsade alltid på att ”en glad höna är en höna som lever på frisk luft och ljummet vatten”.

Men den där gummidrulen, den gick inte att ta miste på. Gråbeige, väl tilltagen och utrustad med en saftig sugpropp på baksidan. Hemmamys och egentid! Drog ner persiennerna och smackade upp den käcka typen på balkongdörren. Till en början kändes det lite taffligt men Sessan säger att ”rytmen är allt” så jag satte på lite Gloria Estefan. Visste inte riktigt vad jag skulle ha de fria händerna till men tänkte att hon kanske menade att det var ett sk guldläge att ta fram de där maraccasarna från studiecirkeln om latinska seder och bruk? Sagt, gjort och juckat så blev det till en början rätt bra stämning i vardagsrummet med Gloria, maraccas och den vägghängda drulen.

Men jag måste ha fått för mycket feeling. Jag kanske hade fel takt. Var det så att jag i ivern inte riktigt drog ner handtaget till balkongdörren?

Helt plötsligt känner jag hur dörren bakom mig bara försvinner när jag ska ta fart. Jag faller raklång baklänges med en I LOVE LANZAROTE-maraccas i varje hand. Gummisnabeln går i golvet med en sån duns att den studsar upp och flyger över balkongräcket. Gör volt efter volt ner mot marken. Hundar skäller och barn och tanter skriker nere från trottoaren. Jag försöker göra mig så platt jag kan när jag kryper in i vardagsrummet. Det sista jag hör är Bogdan som skriker åt sin pitbull Tjack Norris att ”släppa för i helveteee losslossloss åh mamma mia vad du är äckliiiig asså”.

Jaja. Det kanske är Tupperware. Lite musik piggar upp.

3 svar to “C’mon, shake your body baby, do the conga I know you can’t control yourself any longer”

  1. Känslan av att leva på lånad tid | Säkra källor Says:

    […] övrigt höll jag på att skratta loss underkäken tidigare idag när jag läste det här blogginlägget på nyfunna webkärleken Kvinnopartaj. Share this:TwitterFacebookLike this:GillaBli […]

  2. Ia Says:

    Åh jag dör!

  3. The Cat Says:

    Sitter på jobbet och skrattar =)

Kommentera

