Påskmongo

Det ska fan dela blogg med Sivan. Äppelknyten med karlsbaderdeg, jojagtackar. ”Det sitter i handleden, inte vet jag” mumlar hon blygsamt när man frågar hur i helvete hon bär sig åt för att skålla fyllda degsnurror i sockerlag utan att det blir Day after tomorrow i hela köket.

Jag vill inte påstå att min finmotorik är underutvecklad, men företagshälsan har konstaterat att min hand-öga-koordination ligger ungefär på samma nivå som en ettåring, och när vi skulle göra pärlplattor på senaste teambuildingdagen så skrattade vår LSS-resurs Pernilla rått åt mina kopp-underlägg.

Med detta sagt vill jag ändå gärna passa på att skryta litegrann. Man har väl inte bara tummar på händerna heller. Under påsken i förrfjol kreerade jag helt egenhändigt och utan minsta benägna bistånd från övriga familjen dessa ljusrosa marängkycklingar:

Bild

Omdömena om mina alster varierade något, får jag väl erkänna. Folk utan minsta känsla för estetik kallade dem köttfärgade fläskdvärgar med gråstarr, eller odöda kycklingfoster som spontanaborterats pga för högt kromosomtal. Jag kände att det var lite onödigt. Att vår treåring fortfarande kan vakna skrikande och babbla osammanhängande om ”pippigågeln med otäcka ögon”, det skyller jag på barnprogrammen.

/Maggan

Ett svar to “Påskmongo”

  1. when to get wedding dress altered Says:

    I am having a great time reading your well-researched content. You make a lot of sense to me on this subject. I will be back.

Kommentera

