Grupptryck när det är som allra bäst.

Sist vi alla var samlade (förutom Maggan då, som tydligen hade någon livskris att hantera) framkom det till de andras förskräckelse att vissa av oss, trots vår höga ålder i sammanhanget, fortfarande var helt lagliga i alla delstater i USA. Oskulder. I alla fall på ett sätt.

”Mnåååh, du måste prova Bettsan!” utropade Siv med munnen full av någon choklad hon rotat fram ur ett skåp. ”Varför haru aldrig gjort det för?”

Monique log och fnissade och nickade och Sessan tog en paus från en fylleversion av ”I will always love you” som jag tror var den direkta orsaken till Whitney Houstons död och utropade ”vi kör bara i det hålet!” med glansiga ögon.

Så jag provade. Och… meh. Det var ju inte så illa som att utöva grov petting med Saurons öga, och jag gör det ju tusen gånger hellre än utsätter mig för pärranströmmans blogg, men ändå. Meh. Det gav ju inte samma njutning som en falafelpizza med extra allt, om man säger så.

Nu är det avklarat dock, vilket är tur. Annars hade Sessan strypt mig med min egen ringmuskel om hon upptäckt att den fortfarande varit orörd. Det är viktigt för henne sånt där. Och Siv, som strax efter diskussionen somnade med ansiktet i resterna av festmåltiden hon tillagat oss, lovade att bjuda mig på lakritsshots nästa gång vi sågs om jag bara såg till att spräcka nollan.

Och jag säger inte nej till lakritsshots, det gör jag ju inte.

/Betty

7 svar to “Grupptryck när det är som allra bäst.”

  1. Siv Says:

    Grattis! Och du är precis lika mycket feminist ändå, lyssna inte på galenpannorna.

  2. Maggan Says:

    Men ”vissa av oss” min sgjärt. Erkänn att det bara var du som inte hade fått det i prutten än, ditt pryda mjäk.

  3. Kärran Says:

    JA DET VAR BARA HON HAHAHA PRYDA MJÄK JA JÄVLAR VILKEN TÖNT! BARA BETTY!

  4. Siv Says:

    Kerstin för fan. Du lovade ju!

  5. Betty Says:

    Åh Kerstin, du kommer också vara är en dag. Jag kan leda dig vidare. Vill helst inte vara inblandad i själva akten, men jag kan komma med tips från coachen?

  6. Siv Says:

    Jag har ett gammalt walkietalkie-set ni kan låna.

  7. wedding gown alteration Says:

    Hello there, I found your blog via Google at the same time as looking for a comparable topic, your website came up, it looks good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

Kommentera

