Hemmet

Hemmet

Jaha, det är med en inte så liten krokodiltår rullandes ner för mina kinder som jag i detta nu skriver detta.

Vi ska sälja huset. Ja, du läste rätt. Så nästa söndag tycker jag du ska ta med dina nära och kära och komma på visning, inte enbart av intresse attt köpa utan för att man , utan att skryta känner sig jäkligt stolt över hur fint man fått, vad man åstakommit genom att slita och fixa och dona. Vi har lånat lite inredningsgrejer av bla Monkan som är en fena på inredning och gett mycket matnyttiga tips om Shabby chick som mäklaren sa åt oss att satsa på om vi skulle homestyla vilket vi gjorde. Än i dag förstår jag inte riktigt konceptet men Monkan förklarade att det skulle se gammalt men fräscht ut.

Nu när vi fått så här himla fint vill man ju för arton gummor inte lämna huset och flytta. Men med v-mod i hals så gör vi det. Mot nya ”mål” och som mina gamla chef en gång sade: det som inte gör en starkare dödar än.

 

/sessan

Ett svar to “Hemmet”

  1. Siv Says:

    Åh terracotta-tapet. Den enda färgen som funkar till ALLT.

Kommentera

