Köttgrotta i cernit, endast 469 kronor!

Alla dessa omskrivningar och eufemismer för fittan. Det måste ha varit män som kom på dem? Inte en kvinna jag känner skulle ha nedlåtit sig till att omskriva sitt kön till någon jävla mussla. Som om vi bär på en ovärderlig skatt? Som att våra könsorgan är svåråtkomliga, mystiska och bara vissa är fyllda av rikedomar. Fuck that. 

Eller köttgrotta. Det måste ha varit en homo sapiens av typen ”vegetarisk mat är för kaniner” som fick en våt dröm om ett skrovmål tillsammans med en liten prinskorv (hi hi) som kom på den liknelsen. Tillåt mig kräkas i min Vuitton. 

Alla kvinnor som äger en egen liten snippelippa av valfri årsmodell vet ju att den är allt annat än mytisk, oåtkomlig, vacker eller ens särskilt spännande. Den luktar faktiskt ibland. Den kliar också ibland. Och sörjan som kan komma därifrån skulle kunna platsa i valfri skräckfilm. Avslag för fan. Hur kan män i århundraden ha skrivit vacker poesi om en kroppsdel som dealar med avslaget?

Om vi skiter i musslor, grottor, skrymslen, musar (för att de är så söta att klappa på, eller hur kom det ordet att betyda kvinnans könsorgan?), fifis och wowos så har jag skapat några egna uttryck som jag känner är mer lämpliga. 

Sookie – för att den då och då är blodfylld och attraktiv för vampyrer.

Biologilabbet – för att det går så jävla bra att odla svamp där.

Såssnipan – för att det alluderar till snippa så väl som sås. Och för att efter ett samlag bär våra mynningar, likt såssnipan som är fylld med valfri sås (jag föredrar rosépeppar) mannens säd i 60 år, eller tills det sipprar ut mitt under ett föräldramöte eller några dagar senare under storhandlingen på Ica. Som en påminnelse om vad som varit. Ack Ranelid; ”Bär ditt barn som den sista droppen vatten”, du anar inte hur rätt du hade. Om ”barn” byts ut mot ”potentiella barn så tillvida det fäster vid ett ägg” och ”bär” byts ut mot ”knip”. 

Helvetesgapet – för att alla som har fött barn och sedan tittat på sitt underliv i en spegel fattar vad jag menar.

Har vi fler förslag? Möjligtvis kan vi utlysa en tävling. Jag måste höra med resten av domarna först.

/Betty

4 svar to “Köttgrotta i cernit, endast 469 kronor!”

  1. erika Says:

    Apropå såssnipa. En av fördelarna med att ens karl blir äldre: lindrig prostataförstoring. Åtgärdas gm lite hyvling och ev. annat ingrepp som jag inte har koll på. Resultatet? Ingen sädesvätska vid orgasm. Sexet lika härligt som förut. Inget kladd. Ljuvligt.

  2. Siv Says:

    Åh. Undrar om man kan hyvla till det hemma?

  3. En tjej i min klass kallade den på fullt allvar för höna. « kvinnopartaj Says:

    […] Betty började, och jag vill gärna fylla på med mina fem cent. […]

Kommentera

