Nightcall

Jag tycker om er så mycket och vill släppa in er dit terapeuten aldrig når. Hur mycket jag än svankar mentalt är mitt känsloliv helt oberört när jag hejdar en nigning, tar i hand och säger ”tack, verkligen, jättetack”.

Det som istället får mig ur apatin och hudlöst inknuffad i svart kåthet, en ljummen sorgsenhet eller (betydligt mer sällan) okomplicerad glädje, är något helt annat.

Musik. Film. Böcker. Kläder. Mat, till och med mat får mig att känna mer än hon jag pratar med, han jag dejtar och han jag jobbar för.

Idag går en låt på repeat i köket och jag dansar barfota i jeanskjol och solariebränna. Koreografin är direkt tagen ur slutscenen i Fishtank och låten från Drive. Prova. Se hur det ser ut i mitt allra heligaste. Lyssna på musiken, blunda och känn hur håret fortfarande doftar av hemmablonderingens efterkur. Smaken av ett hångel med särade ben och på Sessans inrådan – läppglans.

So long, Siv.

Kommentera

