food god damn it!

Hej bloggen, här kommer en lista på mina favoriträtter, ”håll till godo”

1 Oxfilé med potatisbakelse* och rödvinssås. Det hade vi som varmrätt på mitt andra bröllop.

2 Pepparrotskött

3 Vegetarisk lasagne

4 laxpasta**

5 Lammfilé med potatisgratäng och hallonsås

 

*gör potatispuré med massa västerbottenost och färsk timjan, gör rullar av smördeg och purén och skär i delar och in i ugnen.(tänk kanelbullar)

 

**Koka Tagliatelle, ös ner varmrökt strimlad lax, bladspenat, vitlök och grädde och rör runt så det blir varm och gott.

 

HEJ DÅ!

 

5 svar to “food god damn it!”

  1. josefineh Says:

    Jag tror att jag nästan kom lite av att läsa om potatisbakelsen.

  2. josefineh Says:

    och egentligen är det här min adress.

  3. Josefine Says:

    ja! älskade riktiga torr kall och gratis. jag vill att hon ska börja blogga anonymt igen.

  4. Siv Says:

    Ja jag vet!

Kommentera

