”Jag tror ju inte på en skäggig gubbe sittandes på ett moln meneh…”

Så jävla tacksamt att kalla sig feminist idag. Jag älskar’t! Det finns inga begränsningar, allt kan vara feminism. Låt oss säga att du är nio år och är rädd att din klitta ska växa ut till en lång penis om du inte tuktar den, då är det fritt fram att låta gubbarna skära av den med en slö sten. Så länge det är DITT val så kan du köra feminismkortet. Det här med att analysera substansen i bevekelsegrunder och samhällelig påverkan gör man lite som det passar för stunden. Du behöver aldrig utgå från någon slags sanning, en subjektiv känsla står över allt ifrågasättande.

Istället för att titta på vad barn mår bäst av (exempelvis en lika nära relation till båda sina föräldrar) så spänner man ögonen i sin belackare och fräser ”tror du inte JAG vet vad som är bäst för MIN familj?!”.

Men man måste ju passa sig för att inte hamna i en diskussion om aga. För det var just så den majoritet av förbudsmotståndare fräste då. Att motståndet sedan vände när samhället markerat sitt avståndstagande mot aga har ingenting att göra med relationen individ-samhälle. Utan ”it’s all about the rosenkvarts” som Monica brukar säga.

Hur som helst. Bli feminist. På ditt sätt! Möjligheterna äro oändliga.

So long, Siv

2 svar to “”Jag tror ju inte på en skäggig gubbe sittandes på ett moln meneh…””

  1. Sessan Says:

    Filosofisk feminism.

  2. Surkakan Says:

    ja, man häpnar då kjol och kakbak blivit det viktigaste feministiska statementet ”jag äter minsann upp alla kakorna själv och döljer min feta röv med en bred kjol – det är feminism för mig!! Kvinnor kan visst äta kakor!!” möööööh

Kommentera

