Kvinnopartaj 3.0

Kvinnopartaj 3.0 närmar sig med sjumilasteg myrsteg (menguuud, TRE VECKOR KVAR, hur ska jag stå uuut?!?!), och för oskulden Maggan börjar pressen kännas på riktigt, ska ni veta. Jag har ju aldrig träffat de andra parjattarna, medan de efter minst ett halvårs idogt svett, blod och amningspsykoser vet allt om varandra: allt ifrån fultal till antal stygn i perineum till den exakta musgråa nyansen som döljs under l’Oréals Casting Creme Gloss… men för mig är de fortfarande openetrerade. Teflonfejor.

Profilerna är ju cementerade. Monica: healingmadonna med kosmisk kontakt, Siv: bedagat beläte med dykinstruktördrömmar, Sessalätt: dampig haschtomte med kreativ sexualitet, Kerstin: charmant andralånggatankickers med nervös tarm och så lilla Betty Boop: busig pojkmamma med änglahår. Jamen ni vet, ni har ju säkert hängt med längre än jag. Frågan är ju såklart vilken karaktärsroll som blir över åt Maggie May? Vilken lucka fyller JAAAAG?

Asså jag lutar åt Kedjesnusande matriark med godsägarfasoner eller F.d länspolismästare med groteskt överbett. Vad tycker ni?

Men festplanerna artar sig ju fint annars, vilket följande utdrag ur en åttiosex!! (86) kommentarer lång tråd från FB visar.

/Maggan

5 svar to “Kvinnopartaj 3.0”

  1. Anonym Says:

    Åh, fy fan vad jag vill vara med!!! Men jag får inte! Det är som att vara tillbaka på gymnasiet igen, när man hängde med de fräcka, men plötsligt insåg vilka de verkligt fräcka var…

  2. kvinnopartaj Says:

    HAHAA. Åh ingen har kallat mig fräck förut. Du gjorde just min helg, vem du nu är…. tack!

    /Siv

  3. Clementine Says:

    Det var jag, via jobbdatorn. Här är det jävligt ofräckt, Äldremässa med Tomas von Bröhmsen.

  4. Siv Says:

    Haha åh fy fan… Men alltså, jag har hört rykten om en Göteborgsförlagd utbrytarkupp…

  5. Clementine Says:

    Mäh, Guuud så trevligt! Fast då måste jag nog fila på språket lite. Ligga i träning, ha glosor på kylen och stå på lådor i park och gapa.

Kommentera

