Mel: Alla som inte dansar är våldtäktsmän

Alla som kallar flickor för prinsessor har slappa hjärnceller

Nu var det ju inte det jag hade på hjärtat egentligen, men jag kände att någon måste säga det. Igen. 

Annars var kvällens tanke, inbäddad i vin och brieost, främst kvinnokroppen. Som fungerande organ, inte som yta. Två tankar gäckar mig denna afton:

1. Varför har man ont runt ägglossningen, när man dels är extra kåt och dels ju ska bli på smällen då? Inte för att  jag vill bli på smällen, men då i min ungdom när jag ville det var det ju för jävla svårt att ligga på rätt dag eftersom jag dessa dagar låg nedbäddad med svåra smärtor. Evolutionen är tamefan manlig, det är ju klart. Annars hade inte mensen funnits, äm aj rajt?!

2. Apropå mens: Ni vet alla sjukhusserier där alla alltid genomgår operationer i år och dagar? Eller i alla fall flera timmar. Är det aldrig någon av patienterna som har mens? Aldrig under alla dessa år har vi sett Christina Yang byta en binda på patienten, men det kanske är någon annan som gör det? Eller proppar de öppningen full med gasbinda, military style, när hon ändå är medvetslös? Patienten, inte Yang. Jag har alltid undrat. Och tänk om hon FÅR mens under tiden de opererar, och så tror de att hon förblöder men egentligen är det bara måntan. Ha ha. 

/Betty

 

10 svar to “Mel: Alla som inte dansar är våldtäktsmän”

  1. Kerstin Says:

    En sak som jag alltid undrat är: Kollar de kvinnor som kommer in som ligger i koma om de har tampong inne? Annars finns ju risken att man får den dära läbbiga tampongsjukan.

  2. Tessan Says:

    3. apropå ligga: har ingen någonsin under alla år av film- & seriemakande där folk ligger med varandra & det efteråt ringer på dörren/händer något på gården, varpå kvinnan sveper in sig i ett täcker/lakan & svassar dit, tänkt på efter-ligga-rinnet? en sådan aktivitet som att naken under lakandet stå & konversera är ju omöjlig (eller ja, möjlig dock kladdig längs med innanlåren) i den verkliga världen!

    • Siv Says:

      Eller när de tar en snabbis! Tjejen i kort kjol. Sen ba trippa vidare. Utan att det skvitter om pumpsen.

      Var är säden?!

    • Kerstin Says:

      Kladdig mellan låren och ett busigt ”de vet inte vad som i detta nu rinner längs med mina ben”-leende.

  3. Betty Says:

    Kerstin: Åh, fräscht att ha det jobbet. Vi får maila Rhonda Shimes (?) och be henne skriva in en sån scen.

    Tessan: De kniiiiper vettu!

  4. Anonym Says:

    Di har ju menskopp ju

  5. Siv Says:

    Har försökt sjunga den där jättemånga gånger nu. Går inte.

  6. Ia Says:

    jag tror de använder kondom.

  7. Julia Says:

    Fick mens i samma veva som jag vaknade upp på IVA efter en operation när jag var 13 år. Minns än i dag med laserskarp tydlighet: skammen, både hos mig och den som gick att avläsa i den förvånade undersköterskans ansikte. Fifan.

Kommentera

