Maggans inre ekohora MÅSTE DÖ

…innan hon orsakar ännu mer trauma och men för livet.

Såhär va. Jag lovde ju härförleden att jag skulle berätta om mitt livs enda möte med menskoppy, the Mooncup Experience kan vi kalla det.

Och jag har försökt. Påbörjat inlägg efter inlägg och sen bara varit tvungen att kasta dem. De är för färskt fortfarande, Gör för ont. Men för er skull, androm till varnagel så att säga, så: varsågoda, en snapshotvariant.

Scen: vitkaklat badrum i fosforescerande ljus, Maggan ligger som ett kommatecken på klinkersgolvet i fejk-terrakotta, svetten pärlar längs med tinningarna, strumpbyxorna är ett ormbo vid fotknölarna, ena handen gräver och gräver nånstans i höjd med livmoderhalstappen. Maken står och håller sig i dörrkarmen med rattlås på munnen och ett ansiktsuttryck som ligger jävligt långt ifrån medkänsla.

Maggan: ”Ett ord och jag dräper dig. Ett ord. Watch me.”
Maken: ”Gnn.”
Maggan: ”Jag svär, du är dödens lammungen. Provokation, det håller i rätten.”
Maken: ”Gnn. Jag försöker. Jag lovar. Men… din hippiegrej har fastnat i muttan!!” [kan ej hålla emot längre utan kreverar bakom badrumsdörren]
Maggan: ”DET HÄR SKA NÅN FÅ BETALA FÖR!!”

Men vem? Jo, den där lilla jävla downshiftande fullkornsfittan som sitter gömd långt inne i mig, och som då och då tillåts få kika fram och bestämma ett och annat. Till exempel tygblöjor. Vad i helvete. I ett halvår stod det en plastdunk till brädden fylld med bajsigt vatten som luktade ättika precis bredvid skåpet där vi förvarar tvättmedel, vilket innebar att så fort man skulle böja sig ner för att ta fram Tabortflaskan så överhöljdes man av en pust frän avskrädesstank som fick en att knäa och försöka andas med öronen. Det finns fler exempel, men summa summarum: när jag för ett ögonblick släpper garden och låter mig själv tro att det är en toppenidé att väva drömfångare av mitt eget fitthår eller sporta en busig rufstofs mitt uppe på huvet, så: Ka-dish! jordens backlash och ännu en erfarenhet att lägga i vågskålen. Don’t go there, Maggan. Inget gott kommer ur denna villfarelse.

Den kom ut till slut, btw. Efter TIMMAR av skrik, panik, ångest, svett och skräck. Och ett och annat telefonsamtal till en lite för perifer bekant, med lite för rudimentära gynekologikunskaper för att det skulle vara riktigt meningsfullt. Men jag behövde väl det, försöker jag urskulda mig. Nej, vi har ingen kontakt längre, jag har raderat hennes nummer. Och så lättad och överlycklig som jag var när jag äntligen födde en slemmig silikontuta på mitt eget badrumsgolv, det var jag inte ens när jag födde en livs levande bebis.

Min inre ekohora har jag nu äntligen gått helt allmänläkare på, och ”now she rests in a box in the good soil of Denmark”, som David and the Citizens sa. Den jäveln får vi inte se igen. Eeeeller..?

Keeping you posted, toodle pip!

♥ /Mags

Image

Så oskyldig och ljuv. I helvete. Djävulens bländverk.

Image

Långt efteråt var det ”någon” som gjorde mig uppmärksam på den finstilta texten i instruktionsmanualen. Då var det så dags.

7 svar to “Maggans inre ekohora MÅSTE DÖ”

  1. Clementine Says:

    FELSÖKNING! AHAHAHAHAAAAAAAA!!!

  2. Ia Says:

    AAAAAAHHH min mage!

  3. sessan Says:

    Åh gud, menskopp.

  4. Men alltså, ett skohorn. « kvinnopartaj Says:

    […] det hela rörde sig om, och höll verkligen på att skratta. Ihjäl. Sig. Men det var lite som med menskopphistorien. Alltså det är inte alltid han bryr sig om att ta hänsyn till stundens allvar, men ibland […]

  5. E Says:

    Kan. Inte. Sluta. Skratta.

  6. Frida Says:

    stackars. själv tycker jag menskoppen är världens bästa uppfinning! men det tar lite tid att lära sig hantera den…

  7. Virrpanna Says:

    Herregu. Har inte sett. Tack menskoppens förvarare som uppmärksamade mig på inte ett utan två fantastiska inlägg jag missat som båda kommer göra mig till en bättre mänska.

Kommentera

