Bettys bävermix!

Sessan hatar ju Leila Lindholm, men jag är lite fascinerad av henne. Lite vill jag också få hitta på egna recept och ha som jobb att stöka omkring i mitt eget kök.

Förvisso är jag inte särdeles gullig och vän, så mitt kök skulle väl likna Pluras nedknarkade dito mer än Leilas, men så länge jag blir berömd och rik är jag inte knusslig.

Dagens recept: 

Är du sugen på vin och goda ostar? Saknar du kex hemma? Misströsta ej, här kommer lösningen!

Hacka osten i små bitar. 
Lägg osthacket i en mixer.
Häll över önskad mängd vin.
Mixa.
Häll upp i cocktailglas.
Drick med sugrör för ökad festlighet!

/Betty

6 svar to “Bettys bävermix!”

  1. Grillfest Says:

    Sådärja, då blev det genast Sveriges bästa matblogg oxå. Snacka om att gå fort fram och bryta mark inom de snårigaste områden. Får man sticka ut hakan och namnge den Fredags Smoothie?

  2. kvinnopartaj Says:

    Gärna, men utan sär skrivning!

  3. Clementine Says:

    Vill gärna ha några tips på goda grejer man kan käka en regnig sommar på ett mindre glamoröst ställe på Västkusten än Marstrand, typ husvagnsparkering i Hunnebo eller Lysekil. Och det får gärna ha en touch av rojalism. Funderar för övrigt på att lägga upp några DIY hur man bäst pyntar sina Crocks inför semestern. Är lite trött på smileysklibbor. Kanske någon slags bollfrans, eller tofsar. Låter det intressant?

  4. Clementine Says:

    Kan inte äta purjo, jag rapar surt då.
    /Spanarn

  5. Ia Says:

    ska servera det på jobbet, om jag nu får nåt sånt.

Kommentera

