Jag väntar under mossan

Om skräckdrottningen skulle vilja slumma med pöbeln så har vi en hedersparjatt-hatt som reserverats till Amanda Hellberg. Monica mumlade något om elallergi och envisades med att vika en i folie.

Dels för att vi som följt henne en smärre evighet vet vilket sjuhelvetes fruntimmer som lurar under sötkoftorna och dels för att hon fattar det här med mutor. Lagom till helgen fick jag denna läskiga pryl i nypan. Tanken var väl att jag skulle passa den vidare till ungen min, men det sociala lilla snyggdjuret drog på fest. Så där satt mami med världens tjusigaste bok och en påse Gott & Blandat. Endast en Steven Seagal-rulle hade kunnat hindra mig.

Och den var så bra. Så bra så bra så bra. Älskade de nordiska sattygen, den svenska skogen och författarens ton som i ungdomsböcker har en tendens att blir töntiga, äckliga, överseende eller bara… fel? Vet inte hur många många böcker man läst och ba ”Meh gubbdjääävel. Du fattarju ingenting!”. Men Amanda försöker inte fatta något. Hon bara berättar. Lite för kort bara. Hade kunnat slickerpottats ut på 150 sidor till.

–> Amanda! Fy fan vad bra jobbat. Nu kan du blogga om saker som fastnat i tänderna, basha barnomsorgen och göra tutorials till en vanlig hederlig rövtorkning. Hyndorna bussas inte åt ditt håll.

So long, Siv

Ett svar to “Jag väntar under mossan”

  1. Maggan Says:

    Åhfyyyy har du fått den?? *avis täcker inte riktigt vad jag känner just nu*

Kommentera

