En sång för alla dom som inte har någon att dela sin glädje och sorg med.

Jo, vi vet. Det är förbaskat mycket internt just nu, men så blir det ju när hjärtat är fullt och hjärnan är full och telefonminnet är fullt av alla dessa härliga minnen. Vi älskar varandra, jag tror att det har gått fram nu.

Något som däremot inte är lika internt är alla de människor som tidigare aldrig hört talas om Kvinnopartaj, men som fick sin lördagskväll förgylld på ett sätt de aldrig hade kunnat förutse. Det sägs att man ska hora i kommentarsfält för att öka läsarantalet och få mer uppmärksamhet, men hur kul är det? Istället spred vi ordet på äkta kp-sätt, och jag vågar nog tillstå att vi säkerligen fått upp ögonen på en och annan oupplyst sate.

Så. Om du vaknade i söndags med ett blottat könsorgan och skam; om du inte vet riktigt varför du känner dig så smutsig men hittat en liten lapp med ordet kvinnopartaj i fickan; om du var en av dem som stod och sjöng ”we’re going up up up up up” och tog kort på en av våra fina pyramider; om du fick ett glas över dig när vårt bordsdansande välte bordet; om du är en av vakterna som upprepade gånger fick frågan om att posera porrigt; om du är en badboy eller Mr. Big som i taxin hem fortfarande ljuvt mindes det tequiladoftande tvåsekundershånglet; om du var Cissi Wallin-kopian som riskerade livet för våra poäng; om du hörde ett ”es una fiesta por des mujeres” som du nu har kört genom google translate, om du var taxichaffisen som hörde vårt hetsande om efterfest och röka trots att det var uppenbart att vi skulle somna direkt vi kom hem; om du var en av alla dessa människor: välkommen hit!

Vi lovar att ta hand om dig, älska dig och föda ditt begär efter humor, vettighet, snygghet och klokhet. Välkommen hit. Välkommen hem.

/Betty

11 svar to “En sång för alla dom som inte har någon att dela sin glädje och sorg med.”

  1. Lida Sicovit Says:

    Så vackert. Jag gråter nästan. Å även om jag inte är en av dem som detta textstycke främst vänder sig till (TYVÄRR), och därmed inte ”var med”, så känns det som om jag var det. Keep it up. Ni gör världen till en förbannat vacker och underhållande plats.

  2. Clementine Says:

    Hörrni, en fråga. Är man på väg in i en parjattpsykos om man har kört NHL-orgellåten med texten ”röv, röv, röv, röv, röv, röv, röv, röv…” hela dagen?

  3. Kerstin Says:

    Kvinnopartaj. Googla det. Kom ihåg det.

  4. Ia Says:

    jag njuter

  5. Josefine Says:

    Om jag vetat var ni befann er i helgen hade jag varit där och byggt på pyramiden samt tagit era autografer.

  6. Josefine Says:

    Nej det visste jag inte men nu vet jag!

  7. Josefine Says:

    Vill gärna beskåda era äventyr då såklart!

  8. Josefine Says:

    But of course!

Kommentera

