I fettan?! Hade hon den där?!

Okej! Jag tänker inte likt någon nyliberal lystet härja om att det är upp till dig själv om du vill känna dig objektifierad eller inte. Jag tänker inte säga att offret själv får definiera trakasserier eller att man inte kan bli objektifierad om man inte väljer att bli det. Men jag tycker heller inte att all nakenhet måste vara sexuell, att en naken kvinna alltid är ett objekt eller att man inte kan välja att vara naken och skala bort sexet från det. Precis som en kuk kan vara rolig kan en fitta vara rolig. Tatuera in det om ni törs!

Ursula Martinez är något av en husgud för mig, så jag låter henne illustrera vad jag menar istället.

/Betty

10 svar to “I fettan?! Hade hon den där?!”

  1. Sessan Says:

    Jag älskar det! snacka om att avobjektifiera sig själv men samtidigt vara sexig. Stört. Måste tänka över det hela lite känner jag.

  2. Hr. E. Says:

    Detta är sannolikt det roligaste jag sett. Någonsin.
    Keep up the good work ladies!

  3. Sessan Says:

    Hr E. Är klippet det roligaste du sett eller bloggen? Det är alltså inte någon av parjattarna på videoklippet. SvaraSnällaSnarast.

  4. Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

    HAHAHAHAHAHAHAHA

    men ja. Förvånansvärt få verkar fatta vad objektifierande faktiskt innebär. Naket är inte alltid utvik och naket är inte alltid sexualiserande. (o vice versa, man kan vara fullt påklädd och ändock objektifiera sig själv. osv.)

    Jag gillar att hon, som sessan säger, avobjektifierar sig själv och gör det nakna kul istället. Jag GAPADE i förskräckt förtjusning.

  5. Hr. E. Says:

    Sessan: Klippet är det roligaste jag sett på bloggen (Möjligtvis med undantag av när du fick latinet om bakfoten)
    Bloggen är bland det mest relevanta som publiceras i Sverige för tillfället.
    Och Ursula är i allra högsta grad Parjatt. Hon vet bara inte om det än.

  6. Hr. E. Says:

    Keep the Parjatt going.

  7. Ia Says:

    Genialt.

  8. Amanda (Alla har en bok) Says:

    Mmm, har sett henne live!

  9. kvinnopartaj Says:

    Jag och Ebba von Sydow har börjat träna på denna inför Eurovision.

    /Siv

Kommentera

