Sinnesrubbad målarbok

Många har sagt att det är på tok för lite bilder i Kvinnopartaj. Haha nä det har ingen sagt, men jag tycker det.
Här ska ni få. Bilder från en målarbok min förstfödda fick ärva(!) från sin kusin

20120601-231008.jpg
Inget väcker väl målarlusten hos barn som en hånflinande soldat.

20120601-231123.jpg
En litta gölli hund med en filt och två munnar

20120601-231248.jpg
Ett vackert dansande par, direkt från Clip Art i word. Det är nåt mankemang med benen, annars är det ju som vilken bild i en målarbok som helst
/Kerstin

Etiketter:

5 svar to “Sinnesrubbad målarbok”

  1. S. Says:

    Vet att jag sett sjuka målarboksbilder i någon annan blogg förut också, verkar vara en aldrig sinande källa. Det dansande paret känns dock läskigt bekant från någon målarbok jag själv hade på åttiotalet… Fanns i någon variant med skridskor också.

    • Jonna Says:

      Jag känner också igen den, tror det var hos min dagmamma den målarboken fanns, så även tuschpennan med ”den fina färgen” (någon bordeaux-magenta-hybrid) som alla vi barn slogs om när det vankades färgläggning.

  2. Linda (@j_linda_t) Says:

    Jösses! Vilken barndoms flashback!

  3. Fanny Says:

    men gud detta MÅSTE vara utgiven på samma förlag (eller vad det nu heter för målarböcker) som den som Nanna Johansson bloggade om förut: http://www.riketssal.se/den-mystiska-malarbok/

Kommentera

