Hej(a) Sonja!

Okej, så upphovskvinnan bakom den sjukt roliga videon om Underbara Clara, Sonja, är @sweden på twitter den här veckan. Googla ifall ni inte förstår vad jag pratar om, för jag orkar inte utbilda er. Eget ansvar och allt sånt. (Fast jag ändrade mig, googlade åt er och här finns allt sammanfattat. Var så goda. Grattis! )

Men det här: fy fan vad jag älskar Sonja. I alla fall just nu. Till skillnad från våra största manliga komiker är hon inte krystad, forcerad eller ängslig. Bara rolig. Otroligt rolig. Sådär att jag skrattar och fnissar och citerar och tänker att hjälp vad hon kan vara kul.

Ja, och sen twittrade hon om judar och nu är hon omtalad på CNN, the Colbert report, tidningar runt om i världen såväl som här hemma i Sverige. Det genomslaget? Och att hon trots kritiken och stormen i vattenglaset vågar fortsätta med sin säregna humor och vanvettiga stil? Så väldigt rätt.

Just nu är hon det roligaste som händer på Twitter. Och det vill inte säga lite. Eller jo, det säger rätt lite, med tanke på att alla andra på twitter är mediemänniskor som sysslar med själv- och/eller kollegie-avrunkning offentligt. Men ändå.

/Betty

6 svar to “Hej(a) Sonja!”

  1. Annika Says:

    I beg to differ.

    Fixar inte Sonja. ”Borde” tycka hon är askul men – nej. Hon känns liks lite kul som UC. Lite för full av sig själv.

    • Betty Says:

      Jag tycker att hennes nivå är mycket mycket ojämn. Ibland är hon genialisk, ibland bara plump och tråkig. Men just nu, på twitter, tycker jag att hon är makalöst kul!

  2. opassande » Blog Archive » Hela svenska folkets Sonja Says:

    […] sig att vi har en bred flora av människor som representerar alla möjliga olika sorters uttryck och humor. Språkliga käpphästar, jag vet. Folk menar inte att Sonja är motsvarigheten till 9.0 på […]

  3. SaraKäy Says:

    Tack för tipset! Jag skrattade så jag rullade ur soffan!

  4. Hanna Says:

    Hahahaha åh tack för att du tipsade om hennes UC-video. Fy fan så kul😀 borde kolla twitter också alltså.

Kommentera

