öppet brev till alla frisörer

Det här är ett öppet brev till alla frisörer.

Hej alla frisörer!

Läget? Bra? Jo jag undrar lite grann över det här med att ni hatar  er själva eftersom ni alltid är skitfula i håret(om ni inte jobbar på en salong där det kostar 7500 kr att klippa topparna) och aldrig själva tycks gå till en frisör. Ni borde testa det. Ni borde testa och säga att ”jag vill bara klippa topparna. Max 3 cm, det spelar ingen roll att det är slitet och hänger intorkade små bajskorvar vid 4 cm, jag VILL INTE att du klipper mer än 3 cm”. Och sen ser vad som händer och hur det känns när man blir helt jävla omyndigförklarad och får håret helt jävla kapat så man ser ut som nån kristen varant på Heidi Klum och bara vill gråta.

Jag hatar att gå till frisören och har alltid gjort. Aldrig blir man nöjd. Aldrig. Alltid ska ni göra exakt så som man inte vill att ni gör. Aldrig är ni själva snygga i håret så att man känner sig inspirerad. Alltid har ni idiotiska frågor och påståenden. Som när jag var på heaven no seven på Flemminggatan och fick en sportig lugg och flikar på sidorna och blev bjuden på varmt vitt vin och fick höra hur tantan tyckte att flickor ska få vara flickor och att hon minsann aldrig skulle vilja dejta en kille som inte automatiskt betalade notan. Sen fick jag välja en liten buddahstaty ur en ask och ba”men åh tack” med min sportiga lugg och gråten i halsen. (den tejpade jag fast på expens dator på jobbet, sitter där än tror jag) (Buddan alltså, inte luggen)

Den här gången var det inte jag utan min äldsta dotter som skulle klippa sitt midjelånga hår. Hon sa klart och tydligt att hon ville ha det till under brösten, hon fick en lång jävla ”rik Östermalmstantpage” hon är skitsur och ledsen. Jävla hagga till frisör.

Skärp er för fan och börja lyssna på era kunder som betalar skitmycket pengar för att få sitt eget hår precis så som dom vill.

Har ni hört nu att jag är förbannad??? Ta och fixa till den här skit´n nu för fan.

 

Nu är brevet slut.

18 svar to “öppet brev till alla frisörer”

  1. Katta kvack Says:

    Klagade ni? Om inte, maila dem och klaga, eller ring, eller klampa in och slå näven i deras disk. Gör det!

  2. Fresa Says:

    Eller hur! Kan ni sluta färga mitt hår mahogny / burgundy när jag vill ha Strawberry Blonde!

  3. An Says:

    På tia att nån säger ifrån. De har hunsat oss länge nog!

  4. GeishaQ - en jävla massa skitsnack Says:

    Håller fullständigt med. Klipper alltid mitt eget hår . Det ser förvisso ut som skit i slutänden, men då har jag åtminstone bara min egen brevlåda att pula in bajskorvar i.

  5. Johanna Says:

    Jag har helt enkelt slutat klippa mig. För tre år sedan rakade jag av allt och sedan dess har jag inte klippt. Börjar bli riktigt jävla slitet.:/

  6. Cornelia och bitterheterna Says:

    Och så tittar de förmanande när man som fattig student inte har haft råd att klippa sig hos dem på ett halvår. Lyfter på några ”stackars slitna testar”, smackar beklagande med läpparna och ojar en stund. ”Färgar du med henna? Det är inte bra!” och ”Balsammetoden-vadå? Nej nej nej nej silikoner och parabener och alkohol är bra för ditt hår. Du måste köpa Kerastase och Redken, annars hamnar du i helvetet. Ja, en expressbiljett tillsammans med den här gamla värmekåpan med silvertejp fasttejpad runt ditt arma lilla huvud.”

  7. Ia Says:

    äääee, nu vände det sig i magen – och det var INTE pga bakfyllan!
    Fy fan, jag hatar också frisörer! Speciellt kärringen på Olofshöjd i GBG som skrek ”vad har du gjort??!! ” när jag kom in och ville toppa skiten.
    Bajs på posten är alldeles för lindrigt..

  8. mary Says:

    Men varför blir det så ofta fel? Har själv flera dåliga erfarenheter av frisörer som inte lyssnar/ fattar/ bryr sig och känner mig nästintill utbränd vad gäller detta område, orkar inte med ett misslyckande till…Är noga med att förklara hur jag vill ha håret, har med mig bild i bland och frisören säger ”JAG fattar preciiiis hur du menar”. Senast pekade jag på frisörens kollega som hade luggen så som jag ville ha den. Alltså kunde frisören bara ta tre steg till kollegan och kolla in dennes lugg innan hon började hacka runt i min, men inte, för hon förstod ju ”preciiis” hur jag menade…behöver jag tillägga att det hon åstadkom inte var i närheten av hur kollegans lugg såg ut. Dessutom, vilket jag upptäckte när jag kom hem, var mitt hår olika långt på sidorna, skilde c a 1,5 cm. Är man utbildad frisör ska man väl ändå klara av att klippa jämnt, det är ett minimikrav. Som svar på min egen fråga tror jag en anledning till att det så ofta blir fel är att det spottas ut frisörer från en massa mer eller mindre seriösa utbildningar (man kan ju numera gå på ettåriga utbildningar och sedan kalla sig frisör). Hade utbildningarna varit lite längre kunde de ha lagt in ett antal lektioner om kundbemötande, vikten av att lyssna och försöka FÖRSTÅ vad kunden vill ha e t c. Många frisörer förefaller dessutom ganska ointresserade av sitt jobb utan ser det som något som de ska hålla på med en tid för att sedan göra något annat. Nä fy f-n vad jag är trött på det skrået!

  9. blommig Says:

    Fan! Jag håller med. Jag klippte mig nyligen på ett ställe i Malmö, en tvärgata till Friisgatan. Tyvärr har jag glömt namnet på stället. Extremt otrevlig kärring med blonderat hår och silikonläppar som skar upp mitt hår med rakblad och klippte 10 cm dvs nu ser jag ut som en mesig nolla, frireligiös tönt. Jag ville bara att hon skulle fixa min lugg lite proffsigare än jag själv gjort men inte röra längden alls eftersom jag själv klippt 10 cm nyss hemma. Hon upprepade flera gånger att hon ville klipp

  10. blommig Says:

    Jag råkade komma åt skicka-knappen för tidigt. Skri ver på mobilen.🙂 Jo, hon frågade flera gånger om hon skulle klippa upp håret. Jag sade nej. Hon insisterade på att få klippa bara lite ändå för det är ”slitet ”.. Det var verkligen inte slitet! Ärligt talat hade jag riktigt vackert hår, midjelångt och blankt. Men när hon tjatade sade jag liksom ” ja.. Kanske ” . Och omedelbart tog hon fram rakbladet och klippte bort 10 cm och tunnade ut mitt hår! Så nu ser jag ut som om jag har dålig hårkvalitet och

  11. blommig Says:

    Ok jag ger upp. Men jag är fruktansvärt ful och isolerar mig denna sommar som jag planerat skulle bli härlig, för första gången i mitt liv.

    • Ia Says:

      Åh nej jag lider med dig! Jag brukar hålla till i de kvarteren när jag jobbar i Skåne. En olycka händer så lätt osv..

  12. Tobias Says:

    Jag klippte mig idag. Är numera snygg.

  13. jovani prom dresses sale Says:

    choice. Anyhow; in case you are a youthful driver and also new towards the road existence, then it’s possible to definitely horn

Kommentera

