stödhjul. Min nemesis.

Återigen. Hjälm och stödhjul? På riktigt?

Kanske är det jag som är extremt orädd om mina barn men här någonstan tycker jag personligen gränsen för nojja går. Jag kan då tycka att det är mer sinnessjuk att ens låta 3-4-5-6 åringar vara ute och cykla bland bilar och människor över huvudtaget. Dom har fan noll koll på någonting. Dom är ju på samma nivå som typ en igelkott när det kommer till trafikvett. En person som inte kan torka sig när den bajsat ska heller inte cykla till dagis.

Vet också folk som inte kan tänka sig att åka 100 m med bil utan att spänna fast barnen i den säkraste av säkra anordningar som finns och som inte låter små barn äta saker som dom kan sätta i halsen och som inte låter mormor vara barnvakt för att hon röker inne och så vidare och så vidare.

Men låta barnen växa upp med väggord, det vågar dom? En säker väg in i heroindimman skulle jag våga påstå.

/Sessan

3 svar to “stödhjul. Min nemesis.”

  1. Clementine Says:

    Igelkott. Bra. I staden där jag jobbar cyklar ALLA numera på trottoaren, oavsett ålder, etnicitet, synfel. När bestämdes det? Satt de i Folkets Hus å ba ”Nu klubbar vi igenom detta som stöd för bilisterna och förpassar äldre med rullatorer och annat löst folk till den där lilla hundbajsfyllda remsan gräs bredvid gatan! Alla för?”?

  2. Lilla Mysan Says:

    Väggord och öppen planlösning. Panoramafönster från golv till tak med utsikt över grannens soptunnor. Köttrosa mexitegel. Allt jag någonsin önskat mig!

  3. Siv Says:

    Med stödhjul kan det gå fort! Men hjälm och TREHJULING. Blir galen. De springer ju snabbare!

Kommentera

