Sessans andra lilla lista

Tänkte göra en lista på plagg man som sann medelklasssvensk ska äga.

Hjälp gärna till och fyll på sen.

Hunterstövlar (tmp)

tretornstövlar

Träskor med remmar

Odd Molly

Bluntstones

Fjällrävenjacka (här ingår även Syriantjejer kring 16 år, very odd)

Converse. Vita.

Ett par blå jeans för 2500 kr till skolutflykter, svampplockning mm.

Ett löpar-Kit från random dyrt märke

halsband från Pilgrim som man älskade då, men har glömt nu. (erkänn att du tänkte. Just fan, vart jhar jag mitt pilgrimsmycke jag fick 2005?)

Dr Martens, låga, diskreta.

Kakishorts och lädersandaler

 

27 svar to “Sessans andra lilla lista”

  1. Maggan Says:

    HAHA ka-dish, det enda jag har som ligger i närheten är mina 7-håls docs från -94 (brunt skinn, ingen stålhätta).

    Jag har inte jeans av princip.

  2. Lilla Mysan Says:

    Äh! Jag har bara ett Pilgrimhalsband och det har jag inte ens glömt utan fullkomligt älskar!
    Jag kommer aldrig, ALDRIG! äga ett plagg från Odd Molly. Jag blir spysjuk av tanken!

  3. Siv Says:

    Pilgrim är så nittital. Något gammalt Snö-skräp att dra över vita tunikan däremot.

  4. Lilla Mysan Says:

    Well, då är jag en nittitalsbryvd! 😀 I lööv my Pilgrim!

  5. Siv Says:

    Ja det gör du rätt i. Älskar nittiotal. Klagar lite på Sessan bara.

  6. Lilla Mysan Says:

    Ja, jag håller nog med dig där, Siv. Pilgrim är mer nittital. Snö är det en medelklass-svenne/svenna ska äga! Snö och Odd Molly och Hunterstövlar. Och en Bugaboovagn. Dessa kan med fördel kombineras!

  7. Ia Says:

    Oops..
    Äger:
    tretornstövlar – det var de enda som var fodrade
    Fjällrävenjacka från 95 – för just skogsgrejsande.
    Jeans för över 2500 – köpt på rea och tradera för under 500 spänn (viktigt att poängtera)
    Rött blingbling från pilgrim, ääälskar’t
    Khakishorts och lädersandaler – vad ska man annars ha på sig på sommaren?

  8. Kakan Says:

    Hjälp, jag älskar eran blogg men har hunterstövlar, vita converse, löparkit (inget dyrt märke dock), odd Molly kläder och tretornstövlar (fodrade låga). När jag tänker efter har jag ju givetvis de där gamla pilgrims halsbandet med (gillar de inte). För att toppa av de hela kör jag ju runt min unge i en bugabo också (fast vi ska snart byta ut den mot en brio tror jag ). Promenader utföres helst i mina reebok easytones som jag nog skulle vilja ha med på listan. Usch, de kändes nästan lite jobbigt det här!

  9. Karolin Says:

    Alltså jag scorade way too high på inredningen (skäms ej dock!), men här blir det verkligen fullständigt nollat. Mvh, bor som en Svensson men ser inte ut som en?

  10. Mia Says:

    Jag är tydligen inte det minsta Svensson. (Rätt stolt över det faktiskt.) Det närmsta jag kommer är conversen som jag i flera olika färger dock inga vita. Fast jag är jävligt sugen på ett par hunterstövlar.

  11. Clementine Says:

    Knallröda Tretorn från 2000, Fjällrävenjacka och Swedish Hasbeens. Odd Molly skulle ni inte få på mig ens om ni höll en pistol mot Maggans huvud. Sorry, Mags.

  12. Grillfest Says:

    Vad fan är Bluntstones?
    Borde jag veta det?

  13. Anonym Says:

    BlunDstones. SlarvSessan!

    • Grillfest Says:

      Efter att ha googlat lite inser jag att det inte spelat någon roll hur Sessan stavat det. Inte överhuvudtaget på radarn. Sorel däremot, då djävlar.

  14. Lida Sicovit Says:

    endast skyldig till ett par formerly-known-as vita converse. och svarta. gånger två. och gröna. gånger två. herregud. förlåt. svarta gånger tre, menar jag.

  15. Grillfest Says:

    Marc Jacobs brillor och fake Micael Kors väskor från Thailand, för det är fan en mänsklig rättighet att åka dit varje jul. Gärna tre veckor och sedan ondgöra sig över alla lärare som påpekar att de faktiskt hade en förhoppning om att bedriva undervisning de dagar som inte var utannonserade som lovdagar. Optimalt när man sedan förklarar sina fejk köp som att det faktiskt till och med kan vara bättre kvalitet på den väskan IOM att den inte är gjord i Kina som originalet.

    Sorry, vet inte var allt detta kom ifrån. Sitter fast i en djävla gegga och det finns fan bara Marinella att dricka. Hade jag haft en blogg hade jag lagt ut texten lite om den där Marinellan, det är en historia för sig.
    Och ja ja ja SNÖ föresten SNÖ. Det kan medelklassen gott vältra sig i

    • Kvinnopartaj Says:

      Medelklassen har inte fejk!!

      • Grillfest Says:

        Vafan, när medelklassen sparat 60 papp för att åka till Thailand gör den vadsomhelst för att komma tillbaka på banan efteråt.
        Fake eller inte!!

  16. adrenalin Says:

    Tretornstövlar – gula från 2001

    Träskor med remmar – billiga från moheda

    Fjällrävenjacka i dun, å den skammen (vegetarian och allt)

    Converse. men aldrig aldrig någonsin vita.

    Betalar inte mer än 500 buck för ett par jeans.

    Massor av löparkläder, från både dyra och billiga märken

    Ett trasig halsband från Pilgrim som jag älskade då.

    Lädersandaler från knulp men kakhishorts, över min döda kropp.

    Odd Molly och Hunter står nog bannemig högst upp på min hatlista. Ironiskt eftersom Per Holknekt åt upp mig med blicken varje gång vi sprang på varann på BEA. Nu har vi båda lämnat Enskede, men när jag såg honom på stan nyligen var jag allt bra sugen på att kontrollera ifall han fortfarande skulle ge mig kåtblickar, eller om han kanske är lite lyckligare med Lena? Mitt ego vågade dock inte chansa. Tänker leva i illusionen att jag fortfarande är begärlig, även för en gift man.

    • sessan Says:

      Hur är det på BEA ege.tligen? Ser så jävla ddr ut på håll.

      • Annika Says:

        BEA är Enskedes självklara samlingspunkt. Allt finns där. Allt! Förmodligen till och med Hunterstövlar?
        De borde öppna en bar, så kunde man hänga där ännu mer. Som om det inte räcker med ett besök om dagen…

  17. Mona Says:

    OT men är det inte lite roligt att LD smygciterar er i vartannat inlägg…?

  18. Frida Says:

    Asså, så sjukt över- eller underklass jag är som inte äger nåt på listan. Vita Converse försökte jag dock (utan framgång) köpa idag. Är det månne en Stockholmslista?

  19. Anna Says:

    Jag är antingen för fattig, för ointresserad eller för tjock för att äga något av ovanstående. Förra säsongens urtvättade stretchjeans från Lindex får agera plocka-svamp-byxor, och mina gummistövlar är ett par helt vanliga jävla seglarstövlar som jag dessutom hittat. Är jag white trash, eller hippie? Kanske en mix av båda.

  20. Julia Says:

    Diskvattensfärgad bomullströja från Hunky Dory
    Handväska i tote-modell som är dyr men inte vräkdyr, gärna från Michael Kors
    Männen totalekiperade i plagg från Sail Racing
    Fula Sebagodojjor, gärna i säsongens rövfulaste färgkombinationer
    Sådan där sjal i tokig mönster/materialmix typ småblommigt med spets och leopard

Kommentera

