Midsommar i Rissne?

ImageImageImageSnart. Snart får jag åka till min sommarstuga, med min veranda och min brygga och sätta upp mitt parasoll och tända min grill och rensa mitt ogräs och pussa mina barn i min hängmatta och bajsa med min röv på mitt utedass med mina flugor och säger åt min man att göra fläderblomssaft i mitt utomhuskök och får svamp i min fitta pga blöta badkläder till middagen.

 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Om ni är två vuxna med jobb, skaffa en sommarstuga och gör det idag! Det spelar ingen roll. Siv kan komma med sina lama anledningar till att hellre åka till Patong och Pattaya än att diska utomhus i spöregn, men det är det bästa som finns i hela världen att ha en sommarstuga. Så snart åker jag, zigenaren med HIV(han har klätt sig så ikväll så jag kallar honom det, han kontrade med att kalla mig för Alexandramannen för att jag försökte våldta honom) och lilla tjejen upp och firar midsommar i hjärtat av Sverige. Så jävla gudomligt!

Vad ska ni göra på midsommar?

/Sessan

 

 

15 svar to “Midsommar i Rissne?”

  1. Annika Says:

    Sorry.
    Håller inte med.
    Har preci sålt det fritidshus vi ägt i fem år nere i Sörmland och lättnaden….lättanden! Den är enorm!
    Det är så satans dyrt att ha fritidshus, även i de mindre attraktiva lägena (som vårt före detta). Och rätt vad det är är barnen skolbarn, föräldradagarna slut = korta semestrar, uppbokade helger vår och höst pga aktiviteter, och du betalar en massa för ett hus du kan utnyttja fyra veckor på sommaren.
    Vänliga hälsningar från neggot

    • kvinnopartaj Says:

      Dyrt? Ja det beror på vad man tjänar och gör med sina pengar.
      Vi hade en 10åring och en 4åring när vi skaffade stugan för 2 år sedan inga föräldrardagar alls, den ena av oss är lärare och den andra lägger sitt eget schema=långledigt samt bokar bara upp helgerna för riktigt roliga evenemang och då är det värt det….så med ditt svar kontra mitt så vinner väl du för jag antar att du är en bättre representant för genene man än vad jag är?

      • Annika Says:

        Jag på att betala för något jag inte hann utnyttja så ofta som jag skulle vilja (trots bara 1,5 timma resväg). Tröttnade på dåligt samvete, att inte vara där och klippa gräs, så i trädgårdsland etc…att aldrig ha råd med något annat, aldrig kunna ta en resa eller gör något utöver att ha sommarhuset.

        Men, vi är en fyrabarnsfamilj med barn på 4, 6, 8 och 10, så kanske är det snarare så att vi inte är representativa?

        Jag förstår att upplägget måste vara suveränt om man har era förutsättningar. Skulle så gärna vara långledig på somrarna.

  2. Lilla Mysan Says:

    Men… Om man typ bor i en sommarstuga då? Rött litet torp med vita knutar, visserligen med el och rinnande vatten och utan utedass. Men ändå. Syréner, hästskit, traktorer och svalor. Man får lätt sommarstugekänsla här. Sägs det.
    Vad ska man då satsa på? Båt?

  3. Siv Says:

    Jag håller med Annika!! Det är grinigt att sitta och betala året runt för något man utnyttjar så få veckor på året. Och då kan det bli vilket skitväder som helst. Jag tyckte det var guld att ha vårt landställe när vi bodde i läga men hus på hus… Då tappar man charmen med att klippa gräs och måla panel.

    • sessan Says:

      Som sagt, sätt era kids på bussen så kan dom vara hos oss och fiska, paddla och plocka Hallon hela sommaren. DET FINNS NÄMLIGEN INGA ANDRA ALTERNATIV ÄN DET!!!!!!!!!!

    • kvinnopartaj Says:

      Du behöver ju inte betala året runt. Går jättebra med en klumpsumma om du inte förstår kopplingen mellan betala nu-njuta sen.*duckar*
      Precis som med Kolmården eller Thailand. Du betalar massa pengar för något som är över i ett tjillivipp.

      • Annika Says:

        Det handlar väl inte enbart om klumpsumman i sig ? Jag har f ö aldrig varit i Thailand eller på annan långresa, och är inte så sugen på just det.
        Om jag betalar 40 papp för en resa så är det ju för vistelsen i sig. Men om jag ligger och betalar nästa 4000 i månaden bara för att äga ett fritidshus…nä. Det blir jäkligt dyra helger om man som vi var där två helger i höstas.

  4. Tears and Pearls Says:

    Eller så kan man ha det som jag har, ett föräldrahem i skärgården! (Dock bor päronen kvar…)

  5. Josef Boberg Says:

    GLAAAD MIDSOMMAR❗

  6. sessan Says:

    4000? Jesus! Vår stuga kostar oss typ 20000 per år. Vad hittar ni på för kul på sommaren då?

    • Annika Says:

      Vår kostade 4000 i månaden, då räknade vi in räntor, försäkring, el sophämtning, latrintömning, tomträttsgäld och alla andra fasta kostnader.

      Den här sommaren? Vi ska hänga i sommar-Stockholm. Ser fram emot det efter fem somrar i Sörmlandsskogen🙂

  7. tubesnakeboogie Says:

    VI betalar lätt 4 000 i månaden för vårt hus på en ö. Med räntor, vatten, el, sopor, slamsugning och annat underhåll. Men än så länge är det värt det.

Kommentera

