Vi slaktar ett heligt får. Zoe.

Tänkte just slakta en helig ko när jag upptäcker att Siv varit inne och knåpat ihop nåt jävligt krängkande om mig!!!!!!!!!!!1

Jag skiter i´t och slaktar. Gotland. alltså kan vi prata om den ön? För det första: Det tar ungefär 4 dagar att ta sig dit, med en svindyr båt. Sen när man kommer till själva ”huvudstaden” så kan man inte bada där utan det ser ut som Göteborg så man kan…typ…äta vanlig turistmat alternativ skitdyr mat och titta på ringmjuren. Sen får du ta dig någonstans. Någonannastans än självaste Visby ”för där vill man ju inte vara bland alla turister”

Sen när du väl kommer någonannastans så finns det en strand där du kan bada. Fast oj då, då är det visst ca -7 i vattnet. Trist. Jaha, då åker vi till fårö, ja där var det ju toppenskoj. Oj vad vackert. Och alldeles runt knuten så där kan man ju hänga.

Sen är det rätt kalt, öde och random på hela Gotland. lite som  typ Östergötland. mina släktingar kommer från denna ö, och jag har firat flera midsommrar där och jag har verkligen älskat att vara där. Men så häre i efterhand har det ju mest berott på värdskap och sällskap. Och visst är det breathtaking vackert i solnedgången vid havet.

MEN DET ÄR DET VID ALLA STRÄNDER VID ALLA HAV.

Nu ska jag åka till landet och fira midsommar. kommer därför inte att kunna blogga på ett tag. Ni får hålla till godo med mina mediokra mongolidparjattar som har mage att kalla mig det ena och det andra och sen dissa Rolf Lassgård. inte speciellt subtilt Bertty, inte alls faktiskt!

 

/Sessan

3 svar to “Vi slaktar ett heligt får. Zoe.”

  1. Siv Says:

    Sa farbröderna så? Att du ska ”åka till landet och fira midsommar”?

  2. Visbybo Says:

    haha ja lite så är det här. Men det är ju rent makalöst de där första varam dagarna, eller dito höstdagarna. Hmm. jag har bara ett motargument mot att det är likadant som vida alla hav, inte riktigt – bara de som har obruten horisont. hata skärgård och kobbar och skit som är i vägen när solen går ner:/

Kommentera

