hatlista

Här kommer en lista på saker jag hatar i största allmänhet.

TV4-dom är så jävla incestuösa och tragiska. Leila läser nyheter, Bengt Magnusson(lever han?) är stand in dvärg i Fångarna på fortet, Tilde De fucking Paula åker till sydamerika för att hitta försvunna föräldrar och står utanför skatteverket i Boenos Aires och gråtskriker ”jag är mer arg än ledsen”(!) Det enda som är bra med TV4 är Jenny Östergren.

Fula förkortningar på bla twitter. Fast jag förstår ju att dom behövs,Jag har själv börjat använda dom ibland. Men ändå! Katerina Janouch är typ värst med dom (Gud varför följer jag henne? Så jävla tråkig twittrare) Exempel på störig förkortning: Äter mat pga är hungrig.      

Folk som envisas med whooooop whoooooop. David Attenbourogh väljer det ordet när han översätter sina egna BBC-filmer om primater. Kom igen.

Utrycket ”klockrent” Ah men shit, den tavlan var ju klocren där.

Utrycket ”i min bok” I min bok är han inte värd att leva. Nähä, men i Sessans bok är du inte värd att leva.

Utrycket ”Fine”, OK, han valde att inte betala, fine! men kom då inte sen….  

Vad hatar ni? 

/Sessan                                                                                           

116 svar to “hatlista”

  1. Clementine Says:

    Men Sessan, du vet ju att jag hatar ALLT. Utom skor.

  2. Emmy Says:

    Jag hatar när folk säger ”killkompis” och ”tjejkompis”. Det har inget med genus att göra, jag tycker bara det låter skitlöjligt. Säg ”kompis”!

  3. Jennie Says:

    Jag hatar när folk inte kan skilja på ”de” och ”dem”. Använd ”dom” om det är så jävla svårt! Idioter.

  4. Janica Says:

    Romaner skrivna i presens. Det tillför INTE driv och nerv och närvaro. Det är bara till för författare som har problem med sina tempus och inte vet hur man skapar driv och nerv och närvaro.

  5. Maggan Says:

    Jag hatar att borsta tänderna. H A T A R. Om jag fick välja ett frikort för resten av livet så skulle det vara för tandborstning.

    • Clementine Says:

      Meh Guuuu! Jag MED!

    • Clementine Says:

      Å tänk vilka ännu goare snuständer vi skulle ha då! Däremot verkar ALLA män jag dejtat ha en stört oral fixering. En borstade 3×6 minuter per dag! Då har man för mycket fritid. Jag tänker att bakom dataskärmen kan ingen se dig flina.

      • Doris Says:

        Borsta tänderna i duschen, spar man lite tid på.

      • Maggan Says:

        Jag börjar känna att löständer inte är ett helt taskigt alternativ. Lite Corega Tabs bara. Och tänk när jag hade bettskena, var jag tvungen att borsta den _också_ varje kväll. Hähu.

      • Ia Says:

        på förekommen anledning måste jag tillföra diskussionen att löständer är ett helvete. Allt fastnar i dem, men de fastnar inte i käften. Jag hatar löständer (hade tre stycken i 10 månader)!!

    • Åsa Says:

      Ibland hinner jag inte packa upp tandborsten ur resväskan innan jag ska iväg igen. Det bör tilläggas att jag reser mycket sällan.

  6. Titus Says:

    När folk använder ordet ”tänk”. Ex: vi måste ändra vårt ”tänk”. Fy fan vad töntigt.

  7. Lisa Says:

    Hatar också ”tänk”, och ”missförstå mig rätt”. Detta kan jag gå igång på känner jag…

  8. kvinnopartaj Says:

    ”Juh”

    /Carina

  9. adrenalin Says:

    Kramizzz och myyyzzz. Folk som inte kan stava ordentligt. Jag vet, det är fel, stackars satar som inte har ordentlig utbildning, blah blahh blaaaahhh. Folk som särskriver. Arggh.

    • Ia Says:

      min far, som närmar sig 70 och är halvdement, snappade för några år sen upp just ”kramiz”. Jag har ALDRIG använt det ordet. Har inga syskon eller andra släktingar i ålder att använda sådant språk. Och mot alla odds börjar fanskapet avsluta sms med ”Kramiz papa”
      Jag får mjäll och nersammanbrott varenda gång.

      • Janica Says:

        Jag har aldrig stött på kramiz – hur kan det vara möjligt att jag har sämre koll än din farsa? är användandet utbrett?

      • Ia Says:

        Grattis!
        jag tror inte du kan mäta dig med min farsa i tävlingen sämst koll på norra halvklotet. Jag har ingen aning om utbredningen, och ska jag vara ärlig så vill jag inte heller veta. Jag får peddovibbar..

      • Anna i radhuset Says:

        Åh ja, pussen och kramen hatar jag också.

    • sofie Says:

      kramiz är vidrigt och ja ganska utbrett på jävla facebook. men håll i er nu, ännu värre: folk som avslutar med ”kramen” eller ”pussen”. fy fan!

      • Ia Says:

        ja gud ja.. Hade småihop det med en snubbe en gång som alltid skrev ”kramen” Jag kunde inte ta honom på allvar.

      • Sara Says:

        Allt i bestämd form singular är vidrigt. Hatar när nån ny bekant får för sig att kalla mig ‘vännen’, skriftligt eller muntligt spelar ingen roll. Jag vill slåss då. Kanske inte så vederbörande har tänkt sig att inleda en ny vänskap.

      • Jennie Says:

        Men det här då: när folk använder obestämd form på nåt som verkligen borde vara bestämd, t. ex. ”bebis”. ”Jo, bebis mår bra”, ”Nu får bebis komma” osv. Aaah!

      • adrenalin Says:

        Och folk som kallar sin partner för älskling i obestämd form, snart kommer älskling hem, älskling står i köket och lagar god mat. Uäähhh. Han har väl för fan ett namn? Dessutom hatar jag kvinnor som är så besatt av sina män att de bara skriver om dem och aldrig om sig själva på fb. Tror knappast att gubbjävlarna som solar sig i denna konstanta uppmärksamhet från sina kvinnor återgäldar detta.

      • Anna i radhuset Says:

        Hatar benämningen ÄLSK!

  10. Clementine Says:

    ”FITTY”! Jag hatar ”fitty”. Men det visste ni redan.

    • Janica Says:

      Fitty fattar jag inte heller – aldrig hört! är det som ett egennamn åt underlivet? typ ”mamelucker håller Fitty varm”?

  11. Amanda (Alla har en bok) Says:

    klokskap
    och
    möta upp

  12. Annan Å (@sinistrare) Says:

    Jag hatar ”som sig bör” och ”smärre”. Bl a. Hatar också med passion när folk använder presens particip-s: ”hen kom gåendes” – NEJ. Hen kom gående. Ännu bättre: inte presens particip över huvud jävla taget. Hatar hatar hatar. Så fult.

  13. Sars Says:

    ”Men för att vara ärlig” och alla bekännelser som kommer därefter. Det är aldrig något man blir glad av att höra och jag är verkligen INTE intresserad att veta att du tyckte min förra frisyr var snyggare.

    Och folk som pratar långsamt. Får höjt blodtryck bara av tanken.

    • Sara Says:

      Mm håller med. När nån säger ‘Alltså helt ärligt så tycker jag…’ så hinner jag alltid tänka Jaså! Du är alltså en lögnaktig jävel i vanliga fall! Skitirriterande.

  14. Grillfest Says:

    Det vore en bättre värld om alla som idag använder uttrycket ”8 dagar” slutade med det. Däremot anser jag att alla borde börja sina meningar med ”På förekommen anledning….”

  15. Doris Says:

    Sörrö!
    Säger mamma min i var & varannan mening.

  16. Sara Says:

    Människor som smsar ‘Krya!’ när man är sjuk.

  17. Maggan Says:

    Oh oh oh jag kom på en skitbra!

    Folk som framhåller att de ”har clownfobi” och sen bara lutar sig tillbaka och ser helt nöjt på sällskapet. Vaa?! Den såg ni inte komma! Clowner, som liksom är så mysiga och roliga och här kommer jag och är helt RÄDD för dem. Wicked.

  18. Anna i radhuset Says:

    Jag hatar folk som säger att något smakar mumma.
    Eller som skriver på tex Facebook att de ”smaskar godis” – vem fan blir sugen på godis och smaska (= för mig är det att högljutt tugga med öppen mun)??! Eller nyaste trenden: ”smaskar godis…nomnom…” Usch!
    Och hatar när folk avslutar ett meddelande med *ler*. Åh, kanske ska tillägga att speciellt vuxna som gör så, för det är väl egentligen bara barn som kommer undan med det?

  19. Sara Says:

    Och gör kattljud som ljudkuliss till kvinnliga känsloyttringar.

  20. Janica Says:

    När folk stoltserar med sina brister genom falsk självkritik. ”Hoho, jag gjorde nog bort mig när jag sa blabla till Sonja, men du vet, jag kan bara inte låta bli att säga vad jag tycker.” Eller ”asså du vet mig, jag ba kör på, handlar först och tänker sen!” Jaha, men erkänn då att du är stolt över att vara en socialt inkompetent psykopat.

    Och så hatar jag att man förväntas hata den kalla sommaren och kasta sig över grillen så fort solen tittar fram. Jag försökte med ”fast jag tycker det är rätt mysigt att sitta inne och läsa när det är regnigt…” och alla stirrade på mig som om jag vore Ted Bundy.

  21. Sara Says:

    Att säga gillar’t i tid och otid. Särskilt på dialekt som inte medger ett vettigt uttal (skånska,småländska m fl)

  22. E Says:

    ”Puss i ljumsken” måste vara det äckligaste uttrycket ever.

    Annars hatar jag att behöva upptäcka att så många förväntar sig att jag ska leverera ett syskon till min snart tvååring. Allra helst när jag faktiskt på riktigt bara är lite tjock om magen. Lämna min livmoder ifred jävla normivrare!

    • Ia Says:

      Eller att man vill ha barn alls. Eller gifta sig. ÅÅÅh fuck off och låt mina beslut vara just det – MINA

      • Lisa Says:

        Åh ja vad jag hatar alla som tjatar om bröllop och som ser det som kritik på sitt eget djävla konventionsivrande när man säger att man inte planerar ett äktenskap.

  23. Maggan Says:

    Men åååhhhh INGEN som gick igång på min roliga clown-iakttagelse. Bah. Ni säger säkert så allihop.

    • Janica Says:

      Jamen, jag har aldrig hört nån säga det. Alla vet ju att clowner är vidriga monster. Vad är det för töntar du känner som säger så?

      • Maggan Says:

        Amen idioter som inte har fattat att ALLA hatar clowner. Det är helt osunt att gilla clowner, och så kommer nån och flashar sin clownfobi som det nya svarta. Man ba Du, 90-talet ringde osv.

        (PS: M gillar clowner men han är ju också lite… ehee. DS)

      • Janica Says:

        Fyfan för folk som koketterar med sin clownfaiblesse.

    • sessan Says:

      Jo för fan. Det där har har jag hatat i alla år.

    • Klara Says:

      Jo, jag har sett det där uttrycket i människors ansikten. Alltid från heterokillar i min egen ålder. Det är bara för att alla clowner är pedofiler i film och serier, jävligt speciellt du, homofobkillen.

      Sen ligger väl visserligen min maskoträdsla rätt nära men vi kan låtsas att det beror på något tuffare, det handlar nog om att mina föräldrar spelade kåldolmar och kalsipper hela min barndom och att maskotar har företag som vill verka gulliga.

    • Ingrid Says:

      Jag håller med du!

  24. Klara Says:

    Jag vet inte om det är rätt men att börja sina meningar med ”dock att”. Vadå dock att?! Det låter korkat. Ordet entreprenörsanda. Det är faan det vidrigaste ordet som finns. Jag hatar alla ord som kan hänröras till saker nån jävla motivational speaker skulle säga, dvs ”tänk” tex. Och pga hatar jag om det inte efterföljs av ”att”. Det blev visst mest ordhat.

    • Janica Says:

      Heh, idag fick jag agendan till morgondagens kurs jag är tvingad att gå på. Den var en orgie i felaktiga meningskonstruktioner och floskler. Min favorit: ”säg till kursledaren om du har särskilda behov eller önskemål (mat, psykiska etc.)” Snacka om att jag har särskilda psykiska behov! Stackars kille, han har ingen aning om vad som väntar imorgon.

  25. Anna i radhuset Says:

    Styrkekram.

  26. Grillfest Says:

    Jag hatar att alla barnprogram är så djävla overkliga. I Wonderpets t.ex så flyger djuren ut genom in i en taklampa och sedan ut genom skorstenen, hur fan gick det till?
    Dessutom hatar jag att någon i min familj (vuxen) tappat mobilen i toaletten idag och dessutom bajsade på den.

  27. Grillfest Says:

    Har tänkt lite:

    – Bussar I allmänhet
    – Köer
    – Fisklukt
    – Anna Book
    – Babyshowers
    – Storbandsjazz
    – Hela familjen Ewing, ja Lucy också
    – Det röda svartvinbärsvinet Aurora, alldeles för många fyllor på det.

    Det tror jag summerar min lista för idag.

    Just fan , Mumintroll föresten, de hatar jag så mycket att jag älskar att få stryk i jämförelse.

    • Ia Says:

      Jag instämmer i allt utom storbandsjazz. Eller ännu lite bredare; storband. Alltså storband is the shit. Bal is the shit. Jag har hånglat mycket i mina dagar, i svart balblåsa och chanelläppar till storband..

      • Grillfest Says:

        Det jag stör mig på mest är de där djävla hembrodderade vimplarna som brukar sitta på blåstes notställ. Där bandnamnet står i Guld med lila sammetsbotten. Sedan var jag inte om det krävs storband för att hångla sig igenom en helkväll.

      • Ia Says:

        nä det är sant..
        kan kompromissa och hålla med om att vimplarna är skitlöjliga..

      • Grillfest Says:

        I så fall tar jag härmed bort ”Storbandsjazz” från listan och adderar ”storbandsvimplar” istället. Samtidigt ursäktar jag mig för att ha generaliserat. Helkvällshångel i finkläder förtjänar fan ett bättre öde. Önskar också att även jag fått smaka Chanel lite oftare.

  28. Lida Sicovit Says:

    Men alltså, vuxna människor som skriver *hihi* eller ännu värre *fniss*. En man jag TRODDE att jag hade något på gång med skrev *fniss* i ett sms, och det blev inte mycket på gång efter det.

  29. Arg ofta, nästan jämt. Says:

    Oj, hur mycket eller många hatpunkter får man lista?
    Vet nästan inte var jag ska börja……..oblekt vasst toalettpapper, vidrigt. Unga gravida mammor som vet ALLT….och som tror att man måste ha märkesgrejer och antagligen ser ungen som en acessoar.Strykdyra jordgubbar som man förväntas köpa bara för att det är midsommar.Alla dessa vänner som dyker upp sommartid för att Ni bor ju såååå fint och har plats, vi vill gärna stanna ett par dagar. Och däremellan hatar jag mig själv som inte alltid har balans nog i sinnet att säga nej vänligt men bestämt utan mer ber folk dra åt helvete….förresten, ångrar mig på den, ser det mer som en merit.

  30. Virrpanna Says:

    Facebook: ”Idag har jag umgåtts med finaste Birgitta”, ”bästa Lotta”, osv. Ännu värre när det gäller djur: ”Började dagen med en ridtur på finaste Olympic Winner, bla bla bla.” Det och barndop.

    • sofie Says:

      jag spyr på det. men hör på den här då: ”åt lunch med BÄSTASTE Karro idag” får sån oerhörd lust att skriva ”TÖNT! dra åt helvete ditt as! ouäää

  31. Amanda (Alla har en bok) Says:

    Å å å! Kom på en till:
    Mig själv.

    *grååååt-fiol*

  32. Virrpanna Says:

    Du har helt rätt, Sofie. Bästaste är det absolut värsta. Värstaste.

    • Virrpanna Says:

      Oj, jag missade att det fanns någon form av trådstruktur att hålla sig till. Jo, men i alla fall. Sen kommer alla gulliga kommentarer bestående av hjärtan, kramizar och allt det där.

      Oooo, för bövelen – nu glömde jag nästan hatobjektet styrkekramar. Gaah….!

      • sofie Says:

        JAA fatta irritationen när man är gravid och sur och folk skickar jävla styrkekramar. hjärtan också på det. gärna 14 st ca. höjden av gullig kvinna/våp liksom. jag kan faktiskt inte vara riktig kompis med en sån. åh vilken dryg person jag är men nej det går bara inte.

      • Ia Says:

        eller när vuxna snubbar som vill ha en (=ligga) skickar 18 gapande smileys på rad i ett sms. Nä – det blir faan inget ligga då!

  33. Virrpanna Says:

    Idioter.

  34. adrenalin Says:

    Torrdass. Fy fan för att behöva skita i ångorna av andras äckliga bajs.

  35. Lolly Says:

    Män som säger fingerpulla!!! Äckligaste ordet som finns. Också hatar jag folk som ojjar sig över att man vill sitta inne om det är fint väder.. För då måste man gå ut eller!!???

    • Annan Å (@sinistrare) Says:

      Ha! När jag var hästtjej i tidiga tonår läste jag i nån av hästtidningarna om en häst som var jobbig för att den ”pullade” för mycket. Hade dittills bara förstått pulla i den betydelsen du använder nu. Blev mycket förvirrad och är det nog egentligen fortfarande, eftersom jag inte vågade fråga någon vad det betydde egentligen.

    • Ia Says:

      åh, jag har en till i nästan samma tema: ”vill du älska?” NÄÄ, idiot – det är inte därför jag ligger naken och skrevar i din säng..

  36. Lolly Says:

    Sen hatar jag folk i övrigt. Dom flesta människor är allmänt störiga och jobbiga. Med sina cp åsikter dessutom.

  37. Lolly Says:

    Bloggare som skriver ”naaaw” Gå å dö för fan.. Kräks.. Eller #innanenmeningochihopskrivet.. Så töntigt!!

    Jävlar vad jag kom igång nu!!!

  38. Lolly Says:

    Ute å tar en bärs nu.. Ska radda upp allt hat i mån … Love u you u haters!!!!!

  39. ann Says:

    Ordet ”go´fika”, spyr lité i munnen… Nä, kaskadspyr!

  40. Lolly Says:

    Hört vid bankomaten av grabbgäng i 20 årsåldern: den horan kan du straffknulla hårt!!?? Kontenta: hatar män i grupp!

  41. Ia Says:

    Jag hatar trikåkläder som töjer sig en miljon storlekar efter att man har haft på sig skiten tre timmar!

  42. Anonym Says:

    Åh, det finns ju så mycket!
    Jag hatar ballerinaskor (det är fan aldrig snyggt). Jag hatar ”svennniga” killar (gymmar regelbundet, gillar fotboll, rakade brudar, bärs och har hakat på trenden med shorts i pastellfärg), särskilt i grupp. Jag hatar när folk säger taskiga saker och avslutar med ”nä, jag skoja ba” (gjorde du INTE!). Jag hatar när folk inte fattar skillnaden mellan ”de” och ”dem” (nej, ”dom” är fan inte bättre för ”dom” är talspråk, inte skriftspråk). Jag hatar de allra flesta bloggar för jag skiter i ditt liv, din ångest, dina snoriga ungar, dina HM-modetips (bonushat: modebloggar: så jävla mainstream så man kräks). Appropå mode så hatar jag Gina Tricot och neonfärgade kläder (80-talet ringde och ville ha tillbaka alla jävla tights och fransar). Jag hatar att åka tåg långt. Jag hatar new age, religion, andlighet och annat flum. Och detta är bara ett axplock av hatsaker… Enjoy!

  43. swedishblonde Says:

    Åh Guuuud jag hetsar upp mig av hat bara av att läsa det här. ”Älsk”, hatar! Folk som uppdaterar på facebook med ”dricker goda drinkar” (ja vad fan skulle de annars vara?) osv osv… jag kan hålla på hur länge som helst, måste hejda mig.

    Just ja, alla himla hipsters och emomänniskor som ska vara så pretentiöst coola! Det är ni INTE, ni ser exakt ut som alla andra hipsters och emos…

  44. Åsa Says:

    Folk/fä som trycker på stoppknappen när bussen rullar in mot SLUTSTATIONEN. Jävla tard, du måste liksom hoppa av vare sig du vill eller inte.

  45. Åsa Says:

    O, o, ooo, jag har en till. Folk/fä som poängterar hur beroende de är av koffein, alternativt skriver ut någon form av retoriska frågor om detsamma.
    Exempel: ”Asså klockan är typ tio på morgonen och jag har redan druckit tre kaffe latte och en energidryck, beroende av koffein eller..?”. ”Jag vaknar inte på morgonen om jag inte får dricka kaffe, jag är fan beroende, haha”.
    Kom tillbaka när du börjat sila heroin, där ska du få smaka på beroende, jävla fjortiskaffedrickare.

    • Åsa Says:

      Nu jävlar är jag arg! Jag fortsätter på samma tema. Patrask som dricker en kopp ”kaffe” med tre fjärdedelar mjölk och fem sockerbitar. Dö.

    • Åsa Says:

      För att klargöra tycker jag inte att jag själv är ball bara för att jag dricker mitt kaffe utan mjölk. Kort och simpelt äcklas jag av såna där koffeinfluktare.

      • kvinnopartaj Says:

        Jag tycker iofs att du är rätt ball. Lite klent att blanda med en massa mjölk. Det värsta är dock de som inte dricker kaffe alls. Jävla sopor.

  46. Anonym Says:

    Äckel som pratar beskrivande om sig själv ”Jag är sån som…” ”Ni vet hur jag är…” ”Jag har bra humor” ”Alla tycker att jag är rolig och lite wild” ”Jag är lite disträ” ”men jag är ju sån, det vet ni”

  47. Anna Says:

    ”Äter mat pga är hungrig.” <— Klockren❤❤❤

  48. Johanna Graf Says:

    Jag hatar när folk tillrättavisar mig så där litet religiöst milt när jag (ständigt) använder ordet hatar. ”Är inte ‘hatar’ ett litet väl starkt ord.”
    Nä, det är det inte!

  49. im sexy and i know it lyrics Says:

    Zune and also iPod: Most men and women compare the actual Zune to touch, but right after seeing precisely how slim as well as surprisingly tiny and light it really is, I ponder over it becoming a rather distinctive hybrid that combines features of both Touch and also the Nano. It’s very colorful along with lovely OLED display screen is slightly smaller than the touch display, but the ball player itself feels considerably smaller along with lighter. It weighs about about 23 just as much, and can be noticeably smaller in width and level, while being merely a hair heavier.

  50. elegant evening dresses Says:

    Thanks , I have recently been looking for information approximately this topic for a while and yours is the best I’ve came upon so far. But, what concerning the conclusion? Are you sure in regards to the source?

Kommentera

