Konsumentmakt ftw!

Får mycket dålig smak i munnen av denna reklambild:

20120627-103506.jpg
Asså svart kille, vit tjej, är det ok? det är barn. Han friar till henne, på knä! Way to 1. Sätta heteronormen från start 2. Sexualisera barn genom frieri—> äktenskap—> vuxenliv—> sex osv.
Näfyfan köp inte kläder från klädmärken med sån skitreklam!

15 svar to “Konsumentmakt ftw!”

  1. Klara Says:

    Samma som den där blöjreklamen med vad som ser ut som två syskon som har något sorts incestuöst förhållande vid en jävla fontän.

    • Janica Says:

      Jo, reklamen är förfärlig men ungarna är så bedårande att jag blir alldeles ofrivilligt varm och gosig inombords. Det borde vara förbjudet med barn och hundar i reklam, jag köper allt som en gullig bebis eller golden retriever försöker sälja till mig.

      • Kerstin Says:

        Jag hatar barn och djur. Kanske är det lättare att se sådana här saker nyktert då.

      • Janica Says:

        Men – men, golden retrievers?! Du hatar väl inte dom? Och labradorer!

      • kvinnopartaj Says:

        HATAR HUNDAR! Nästan mest av alla djur faktiskt. Snälla sluta inte läsa vår blogg för detta :-(. Mina åsikter är på intet sätt representativa för hela KP.

      • Janica Says:

        Phew, jag är omskakad, men ikke avskräckt. Försöker relatera genom att tänka på mitt pingvinhat och hur den alienerat mig från omvärlden.

  2. Kråkan Says:

    Men tänk om Drew är en kille? Då vore det genast lite mer ok med den där sexualiseringen, visst? Jag tycker vi tar ett kollektivt beslut på det. Titta vad fin klänning han har på sig?

  3. Grillfest Says:

    Det skulle ju kunna vara så att killen bara är lite kortväxt och ger tjejen en födelsedagspresent, kanske en bidrottning, vem vet.

Kommentera

