Det bästa med bloggen är ju ni läsare

*SKOJA*

Nä, men ändå. Vad vill ni?

20120628-072955.jpg

32 svar to “Det bästa med bloggen är ju ni läsare”

  1. Grillfest Says:

    Jag tycker att det borde vara lite lägre till tak. Mer uppstyrt och reglerat, som det är nu så tycker ju folk lite som de vill och är inte alls de medhållande fån man förväntar sig i en framgångsrik blogg.
    Ni borde moderera mera och banna och sånt. Sedan är det viktigt med en inriktning också, kanske mode och barn kunde vara något. I övrigt tycker jag att det ser väldigt bra ut.

  2. Amanda (Alla har en bok) Says:

    ‘Vem är vem i KP’ (har lite svårt att hålla koll på det)
    samt mer om den där djävla Kenta + Sivs jobb tack.
    Har lågt blodtryck och Kenta-storys funkar som motgift.

    Och den där gröna headern som Katta Kvack gjorde på prov. Älskar den.

    • Ia Says:

      Ja – jag vill höra mer om Kentaurrren!! Men ingen ny header, jag älskar den som är. Gillar inte förändringar över lag.

      Läser med stor aptit det mesta. Som vi varit inne på tidigare är ju tuttar alltid ett plus. Mer listor. Och guider. Aj lööööv guider!

      • Grillfest Says:

        Tack, precis så tycker jag med. Listor gillar jag speciellt. Jag håller med la.

    • Siv Says:

      Vi har en header på gång!

      • Ia Says:

        Oh hjälp. Måste gå och ta mig något stärkande. Men det är okej, nu när jag är förberedd.

      • Amanda (Alla har en bok) Says:

        Yes!
        (INget större fel på den nuvarande men gillade originalbilden bättre, innan ni la till småpenisarna + nya typsnittet, för vips blev inte bakgrundsbilden lika högupplöst?)

      • Maggan Says:

        Ja det är tyvärr mitt fel. De andra parjattarna ville hotta upp nuvarande header, jag erbjöd mig sjangtilt, eftersom jag råkar ha Buffys typsnitt och ville se hur det såg ut. Men eftersom vår fantastiska bakgrundsbild inte går att hitta igen så fick jag skärmdumpa den och sen lägga texten ovanpå. Så ja, ehe, det blev pixligare och kanske inte bättre. Men som sagt, vi har en ny på g och den är heeeeelt fabulous.

      • Ia Says:

        Det låter tryggt.
        Bara det är snopp på så är jag nöjd.

  3. Clementine Says:

    Mer videoblogg, överlag mer videos. Jag har våta drömmar om att spela in musikvideos med er, där ni (vi?) kör flashmob i matchande outfits, KP-tatueringar, enhörningar, you name it you got it!

  4. Titus Says:

    Mer Underbara Clara dissningar! Stör mig ohälsosamt mycket på denna präktiga kvinnans medelklassiga helyllepatos.

    • Grillfest Says:

      Jag får nästan lite Kristi Brud vibbar av henne.

      • Titus Says:

        Ja, men Kristi brud är ju iaf djävulen själv in your face, jag menar det här ultrakristna, konservativa och sekteristiska. Hon står ju för det.

        UC däremot är ju som en ulv i fårakläder; ska verka så jävla progressiv men är i själva verket bara ytterligare en extremt priviligierad mediamänniska utan att själv fatta det. Som någon annan tidigare påpekat, var finns klassperspektivet?

        Downshifting my ass!

    • Janica Says:

      Jag vill ha hit UC:s kommentatorer (så vi kan få över dom till den mörka sidan).

    • Sessan Says:

      Jag med, är försedd med munkavel dock…

  5. Janica Says:

    Frågor jag skulle vilja få besvarade/undersökta av KP & KP-läsare:

    – hur hanterar man puckon i sammanhang där det krävs finess (sexistiska kollegor t ex)?
    – vem skulle ni helst vilja slå på käften?
    – vilken är den mest pinsamma bok ni blivit påkomna med att läsa?
    – män med Madonna/horakomplex – vad göra?
    – tvångstankar och neuroser – hur rubbade är ni?

    Och så hade jag gillat om ni kunde ta fram en secret handshake för parjattar all over the world.

    Tack på förhand.

    • kvinnopartaj Says:

      Åh ja en parjatthälsning!

      Ska funta på efterfrågningarna…

      • Grillfest Says:

        Fram med tvångstankarna bara, det är toktrevligt att läsa om andras hjärnspöken.

      • Ia Says:

        Kom på en till. Jag toktvivlar på ljussignalers färg och måste fråga mig själv högt (helst en medpassagerare för att helt lägga ifrån mig eventuellt ansvar) ”det här är väl grönt va?!” när jag kör. Såklart inte konsekvent vid alla ljussignaler utan bara vissa ”speciellt läskiga” sådana.

    • Ia Says:

      Ja, parjatthälsning!!

      – jag bemöter mina sexistiska kollegor med samma mynt. Gärna lite värre. Grövre könsord och grövre objetifiering. Som ung brud och i mina kretsar brukar det bita rätt bra.
      – Åh, jag hade en hel lista med idioter jag ville slå på käften, men efter två glas fritidsdryck kommer jag inte på nån. Jo förresten. Det finns en brud som jag ”jobbat” med som jag vill slå i ansiktet pga hennes fruktansvärda arrogans.
      – läser ogärna böcker, men bloggar däremot. Blev påkommen med Kissies blogg uppe av mitt ex. Och andra sidan kom jag på honom med ”onlinedating Ukraine”.
      – slå på käften
      – jag har tvångstankar att råka svälja mina öronproppar. Svindyra formgjutna sådana som jag har i jobbet. Sen kan jag inte heller sova om jag inte får borsta tänderna.

      • Janica Says:

        Har nu i en kvart försökt klura på hur man skulle kunna råka svälja sina öronproppar, och det enda jag kan tänka mig är att de trillar ner i corn flakes-skålen när du är för trött för att märka det. Risken verkar ju betydligt större att nån annan råkar svälja dem, t ex när de nafsar romantiskt på dina örsnibbar.

        Men berätta gärna hur det fruktade scenariot ser ut. Själv sover jag med silikonöronproppar och nu är jag lite nervös för att jag kommer att kvävas av dem på något oväntat sätt.

      • Ia Says:

        jag är helt övertygad om att jag kommer sträcka mig efter dem där de ligger på sin plats i väntan på isättning, och stoppa dem i munnen som om de vore godis.. Vara medveten hela tiden men oförmögen att hindra det.

      • Janica Says:

        Oh fy, det låter jobbigt. Lova att du berättar om det händer. Och förresten, ett önskemål till: kan inte alla berätta om tvångstankar de faktiskt agerat på?

        Nu ska jag lägga mig o stoppa i mina proppar i öronen, inte munnen inte munnen inte munnen…

      • Ia Says:

        Godnatt!
        Jag går ofta hem igen för att kolla att jag stängt av spisen – oavsett om jag lagat mat det senaste halvåret eller inte.

      • Grillfest Says:

        Tvångstankar är så djävla bra. Det är som om någon bestämt att man inte får lov att vara normal utan måste balla ur mentalt lite hemligt för att hålla sig frisk i övrigt. Om det inte är värre än öronproppar så kan du skatta dig lycklig, jag vågar fan inte nämna mina hjärnspöken.
        Inom vilka jobb har man föresten svindyra öronproppar ?

      • Ia Says:

        Musiker, kan nog förekomma på byggen/hamnar och andra brôtiga ställe, men det har jag dålig koll på.

        Har fler roliga tvångstankar i burken..

  6. kvinnopartaj Says:

    Hahaa! Ni är så jävla rubbade!!❤❤❤

  7. Carina Says:

    Hmm dags för en riktig frågestund kanske…?

Kommentera

