Sessans bröllop

Image

Men alltså med risk för att trampa jävligt många på tårna, men seriöst, folks bröllop? Folks fula fula fula bröllop och fula jävla klänningar. Vad är grejen med att ha så jävla fula kläder på sig på en så viktig dag? Jo, jag förstår att man tycker att det är skitfint med en axelbandslös tvådelad klänning med lite pärlbroderi på livet och små små diskreta pärlor på den ivoryvita kjolen med precis lagom mycket volym och några blekrosa blommor i det lagom lockade håret som matchar den skitfula buketten och blomman i brudgummens bröstficka och bläääääää det är så jävla fult!!!

Axelbandslöst är aldrig stilfullt, det är alltid bara jävla Ibizakänsla på det. Att ha tubtop i kyrkan.

 WTF liksom?

Själv har jag gift mig två gånger, den ena gången snyggare än den andra.

Image

/Sessan

16 svar to “Sessans bröllop”

  1. kvinnopartaj Says:

    Åh. Trodde du menade nakenpic😦

  2. Ia Says:

    Axelbandslöst skulle jag aldrig ta på mig! Då kan jag ju inte flasha tuttarna för min blivande utan att det skulle bli opraktiskt och opassande..

  3. l Says:

    AMEN FUCKING FINALLY. Så jävla många gångerjag har haft de här tjötiga jävla diskussionerna. Folk vill gifta sig i kyrkan och vara ”traditionella”, men samtidigt vill de ha på sig tubtop och kortkort och ledas fram till brudgummen av sin far som om hon vore en jävla ko. Det finns inget traditionellt i detta, bara efterblivet hollywoodifierat.

    • Sessan Says:

      tubtop tubtop tubtop. Bara lyssna på det. Tubtop med pärlbroderi.

    • Jens Says:

      Fast detta med att fadern leder fram dottern är väl så traditionellt det kan bli. Äktenskapet handlar ju om att fadern överlämnar sin dotter till mannen, som därmed övertar bestämmanderätten och får sig en slant för besväret. Det är ju inget Hollywood har hittat på. Däremot är det efterblivet. Jag tycker att det är efterblivet att gifta sig överhuvudtaget.

      • l Says:

        Det är inte svensk tradition. I Sverige går brudparet in i kyrkan tillsammans. Därav såhejet när kronprinsessan ville bli inledd av kungen på sitt bröllop, remember?

      • Jens Says:

        Jag lyckades missa kronprinsessans bröllop, tack och lov, och har väl dålig koll på hur bröllop brukar se ut. Symboliken kvarstår! Vi kan väl alla enas om att äktenskapet som institution är efterblivet? Jag vill liksom vända blad nu.

  4. Virrpanna Says:

    Håller med. Fruktansvärt att genomlida som gäst också. Värst är kärlekssångerna *kräks*, om brudparet har den goda smaken att skippa personliga löften eller vad det heter. Det är iofs mest komiskt. Men så opassande att skratta åt.

  5. blablaplah Says:

    För att inte tala om all jävla hippiemusik som brudparets kompisar ska framföra. ‘Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig’ skapar numera en Pavlovsk reflex hos mig att bita folk.

    • E Says:

      Det är ju för övrigt helt hysteriskt att det ska vara bröllopsromantiskt med en låt om att man knullade en jävla massa andra innan man träffade den man ville gifta sig med.

  6. Sessan Says:

    NÅN kunde ju ha sagt att jag var snygg på iallafall en av bilderna.

  7. Frida Says:

    Åh, dessa jävla bröllopsklänningar. För att inte tala om STUDENTERNA som envisas med äckliga ”korallfärgade”/neongröna klänningar med matchande sidenpung. Fyfan.

  8. Ylva Says:

    Det finns ju förihelvete inte några snygga jävla klänningar som inte är av något skitdyrt designmärke som man måste vara VD på ett börsnoterat företag för att kunna köpa! Dessutom ska alla andra ha en helvetes massa åsikter och tycka och de har ingen smak och man orkar inte med deras gnat!

    Jag tycker dessutom att det är fel att man får fördelar av samhället för att registrera sin monogamiska relation hos staten. Men så är det tyvärr fortfarande. Ursäkta språket.

  9. Lisa Says:

    Har aldrig tänkt på hur snyggt det är eller inte. Trist är det iallafall. Själv var jag höggravid, svettig, svullen och fet på mitt bröllop så det blev inte så mycket med att jag skulle vara läcker och lockande. Jag var överlycklig att jag ens fick på mig klänningen, annars hade det blivit nakenvigsel vilket hade varit ännu fulare.

Kommentera

