Take me away from all this … death!

Efter fem dagar hos sväronen i skogen har jag fyra feta finnar på hakan och en mellan brösten, seborré i hårbottnen, nagelband med lepra, en fullständigt havererad bikinilinje (som för bara för en vecka sen var så len och hårfri, vilket Kärran skulle videoblogga men fortfarande inte har gjort, Kärran ditt ök!), förstoppning och ben som snarast ser ut att höra hemma på en tioåring, så fulla av myggbett och sårskorpor är de.

Bortsett från att jag inte känner några tioåringar med grov, svart stubb på benen då. Åh, varför gör jag alltid så här, jag som har en så fin liten epilator hemma (den är puderblå och ser ut som en liten macaron), ändå envisas jag med att torraka mig över diskbänken fem minuter innan jag sticker till jobbet.

I alla fall. Min kropp har slutat att bönfalla mig desperat att återvända till civilisationen. Den har nu övergått till öppen aggressivitet och ett direkt fientligt tonfall. Åk hem och rengör huden ordentligt med treprocentig alsolsprit NU. Och sen en manikyr. Tro inte att vi inte menar allvar. Det finns fortfarande skarpa skott i loppet. Munherpes på måndag? Nekros i skavsårsblåsorna? Om vi inte ser dig med något av följande redskap i handen inom 48 timmar – rakhyvel, epilator eller fotfil – svarar vi inte för följderna. Du har blivit varnad.

Jag har inlett förhandling medelst linfrö och fem baljor kaffe nu på morgonkvisten, och förutspår ett avbrott i dödläget innan lunch.

Ett svar to “Take me away from all this … death!”

  1. Ia Says:

    Kaffe är det enda rätta. Och sprit.
    Och skrubbhandskar. Går ingenstans utan mina skrubbhandskar. Tar tom med dem när jag ”tvättar mig” i sjön

Kommentera

