Kliar det inte …

Kliar det inte i fingrarna på er när ni ser folk på facebook som bara är allmänt dumma i huvudet?

Och med kliar i fingrarna menar jag att ni vill ta livet av er eller styckmörda idioten.

Jag ser folk som målar riktigt riktigt riktigt fula tavlor, alltså så fula att man vill hälla syra i ögonen efter att ha sett dom, jag ser folk som ojjar sig över att mannen ska vara ensam hemma med barnen ett dygn medans mamsen åker till Knullared och handlar foppatofflor och bakplåtspapper och jag ser socialgrupp sju som alltid tjafsar med  myndigheter och sitter och skriker att försäkringskassan är onda och soc är svin.

Och så frågar jag mig: Varför tackade jag ja till att bli vän med dom här jävla idioterna? Tänk om alla kunde vara lika roliga och witty som min innersta lilla klick av vänner. Vilken härlig värld det skulle vara.

Det vara bara det jag ville säga.

/Sessan

8 svar to “Kliar det inte …”

  1. Carina Says:

    Alltså jag har U-landsvärdiga 69 vänner på fb.

    Max 10-12% är såna som man önskar att ens vänner ska vara.

  2. Ia Says:

    som den prostituerade jag är så har jag alldeles för många ”vänner”, och kontakter som jag kanske kan få jobb av på FB. Hatar det. Vill bara skrika könsord och säga vad jag tycker, men det kan man ju liksom inte göra till sina arbetsgivare.

  3. Cicci Says:

    Det där med viljan att kommentera andras gräsliga inlägg (ful konst, ”kolla jag har tränat/ätit” osv) känner jag igen. (Gillar överlag alla mina fb-kontakter men inte deras inlägg). I call it Facebook tourettes!

  4. Maggan Says:

    Jag har en enda polare som gillar varenda tävling hon ser. Det kan vara tygblöjor, matlagningsgrädde, iPad, glödlampor, smink eller intimprodukter. Det gillas, det bjuds in att gilla, det skrivs uppmaningar till alla hennes vänner att gilla hennes motivering till varför just hon ska vinna en KitchenAid…

    Varför har jag inte avföljt henne än? Ja det kanske ni som är så jävla smarta kan få berätta för mig.

    • Grillfest Says:

      Det är för att vi älskar att plåga oss själva. Jag skulle må dåligt om allt bara stämde en dag, vem skulle jag då hata och kräkas över? Nej, slarva inte bort dessa guldkorn av idioter, det är de som får oss att må bra.

  5. Parre Says:

    Prova en liten bön innan du postar på deras FB sida. ”Gud giv mig ro att acceptera de saker jag inte kan förändra, kraft att förändra det jag kan och förnuft nog att gömma de kroppar efter de idioter jag var tvungen att mörda som jag inte kunde sluta att reta mig på.”😀

Kommentera

