LÄSARTÄVLING

Hallåååå alla små bloglovers därute. Har sommaren varit fin? Har ni vilat ut och vänt på dygnet och hållit en konstant promillehalt på 0.65 enl. Socialstyrelsens rekommendationer? Gjort era pliktskyldiga besök i gamla hemstaden och hos svärmor? Skrikgråtit i kudden över svågerns kvinnosyn, dykt i för lågt vatten och plockat fästingar från pungen?

I så fall kan vi väl enas om att sommaren är slut för den här gången, och att det nu är dags att vända blicken mot höst. Ååh höst. Rutiga knästrumpor och nya Chelseaboots. Pennskrin och träningskort. Ny mobil kanske? Jomenvisst varför inte.

Vi här på KP gör vår insats genom att kicka igång ht -12 med en glödande het läsartävling: ORDFLATAN. Hälsosamt och kul för hela familjen! Utmana Edra vänner!

Så här gör du: skriv ner alla KP-relaterade ord du hittar i ordflatan (det finns totalt 22 st.). Skicka dina ord till Kvinnopartajs mailadress tillsammans med en motivering till varför JUST DU förtjänar att vinna. Tävlingen pågår t.o.m. 24 augusti.

Och vinsten, det är KP:s odelade respekt och kärlek, plus en tub  Monistat soothing care chafing relief powder-gel = magisk lårsalva som Kerstin råkade ”få med sig hem” förra gången hon ”strosade runt på NK utan att egentligen behöva något”. (Alltså den kvinnan och hennes staniolfodrade magväska. Värre än Inga Gill.) Enligt uppgifter från ett flertal parjattar är denna substans DA SHIT mot röda svettiga skaviga innanlår.

Så vad väntar du på?!?! Vässa pennan, sätt på dig fittglasögonen och go nuts.

17 svar to “LÄSARTÄVLING”

  1. Maggan Says:

    Ett litet förtydligande hära: du måste inte hitta vartenda litet ord. Det är lite som tipspromenad, flest antal rätt svar vinner.

    Okej det var allt, återgå.

  2. Tobias Says:

    Alltså, Karla är ju inget som är aktuellt nu men där jag ser er i en icke alltför avlägsen framtid. Gills det?

  3. Ia Says:

    Hurra!!!

  4. Tobias Says:

    Det slog mig just att Karlakliniken bara finns i Örebro, så det var säkert inte så många av er som förstod hur rolig jag var…

  5. vanavoordning Says:

    Är rövkuk ett eller två ord?

  6. vanavoordning Says:

    considering svågern och det va…

  7. Tobias Says:

    Jag hittade 22. Kan jag inte få vinna en kopp med sprit istället?

  8. Grillfest Says:

    Det enda jag fick fram var Toy och Kön. Inga priser kanske men det gäller fan att hålla reda på vad man har i munnen annars kan det bli jättetokigt.
    Jag hatar föresten fortfarande att åka buss. Räknas tandemcykel som allmänt transportmedel om man inte trampar? I så fall gillar jag det!

    • Ia Says:

      min virrige far hittade ordet kvinnopartaj. Helt på eget initiativ när jag lånade hans skrivare häromdagen.

      Buss är ännu värre på sommaren. Är inte värmen på max så är ACn på max. Gärna när det är 35 respektive 15 grader ute.
      Tycker tandemcykel borde räknas som kollektivt.

      • Maggan Says:

        Nej hörni Grillfest och Ia, om ni ropar ut svaren så där så blir det ju ingen sport. Nu vill jag ha skriftliga inlämningar från er båda, och få det åtminstone att se ut dom stt ni har ansträngt er. Seså.

      • Ia Says:

        Förlåt.
        Ska genast leta reda på lappen.

    • Grillfest Says:

      Jag tävlar av princip aldrig. Det slutar bara med att jag vinner så numera struntar jag i det. Detta är min uppoffring för mänskligheten, så kan jag ju käka tonvis med kött, köra bensinslukare och ligga runt utan att få dåligt samvete.
      Det gäller att hitta något och sedan köra på det tills man får alzheimers eller fängelse.

  9. Ordflatan waits for no one « kvinnopartaj Says:

    […] kan fortfarande tävla i ordflatan, sista tävlingsdag är den 24 augusti. Det är mördande i finalfältet, och inte vill du väl gå […]

Kommentera

