Nu börjar Ladyn gå för långt.

Fick önskemål om att skriva något vad jag känner inför Underbara Dahmer och Lady Clara, men vi har ju bestämt oss för att bara skita i allt det där tramset här på kvinnopartaj. Skriva mer om kukar och ha läsartävlingar osv.

Men så var jag ju tvungen att gå in och läsa lite på uppmärksamhetshorans blogg och O.M.G! Det har totalt flippat ur där borta i Solberga. Man jämför alltså en förälder som tvingar sitt barn att ta medicin med en pedofil som tvingar ett barn av suga dennes kuk. Sen går man in på twitter och där fortsätter vansinnet. Där jämförs undertecknad med USA och deras abortpolitik? Åsikter? Allting är så snurringt och konstigt att jag undrar om någon är så desperat efter att vinna Vecko Revyns(!) pris för bästa provokatör att man går igång och skriver sjuka saker om precis allt som kommer i ens väg?

Försöker hitta ett bra ord för att summera denna fantastiska text jag just skrivit. Det får bli: MADNESS!

 

/Sessan

Men som den smarta parjatten Maggan skrev: Jo, jag känner också att det är viktigt att lära våra barn skillnaden mellan en tandborste och en kuk. Det gör jag.

56 svar to “Nu börjar Ladyn gå för långt.”

  1. Clementine Says:

    Go Sessan!

  2. Clementine Says:

    Nu är det mensen som ska diskuteras. Om hur skämmig den är och inte ska vara. Jag har aldrig skämts för min mens. (Förutom när jag var tonåring, men då var ju allt skämmigt.) Har ni?

    • Ia Says:

      jag skämdes nästan lite på bussen tidigare idag när jag hade blött igenom allt vad jag ägde och hade

      • Clementine Says:

        Ja, men då blir det ju lite som att sätta sig i något, det är inte ens eget fel, men fortfarande jobbigt. Men att skämma på riktigt? På riktigt, riktigt?

      • Ia Says:

        njae, inte paw rihk-titt.
        Några sekunder känns det dock som ”öhh kolla bruden som inte har koll på sina kroppsfunktioner” Men och andra sidan får man sitta ifred på bussen. Och det vet vi ju alla värdet av.

  3. Lolly Says:

    Börjar tro att att Dahmen är en aning mytoman.

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      motivera

      • Lolly Says:

        Med tanke på att du varit utsatt för precis ALLT och VET allt! Du hänvisar ofta till wikipedia eller flashback. Du tror dig veta mer än andra om det mesta. Kan ge masss exempel som JAG anser låter väldigt ”otrovärdigt”

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        Allt? knappast. lol. Ge gärna exempel.

        och nej, jag är ingen mytoman. (mytomani är en ganska allvarlig sjukdom.) Jag har ingen anledning att ljuga heller. Varför skulle jag?

      • Lolly Says:

        Du väl all anledning att salta dina inlägg?!? För att få uppmärksamhet-mer läsare-tjäna mer pengar

      • Maggan Says:

        Men Tourettes syndrom, som ju också är en ganska allvarlig sjukdom, den brukar du ju kokettera med att du lider av … 0_o

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        du menar att jag brukar skämta om att jag lider av åsiktstourettes? Ska jag förklara vad det innebär och vad jag menar eller klarar du av att lista ut det själv?

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      att tro att man vet allt har inget med mytomani att göra dock.

      • Anna Says:

        Social fobi är också allvarligt. Och ingenting man lider av om man är övertygad om att man är en person alla skulle älska att first sight.

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        min sociala fobi är ett minne blott. dock är jag väldigt blyg och tillbakadragen när jag möter människor jag ej känner väl. samt i grupp.

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      inte heller lider man av mytomani om man länkar till flashback eller wikipedia heller. FYI liksom.

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      här kan du läsa lite mer om mytomani:
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      jag har inga problem att få uppmärksamhet ändå. Men ge gärna exempel.

      • Lolly Says:

        Tex din tragiska uppväxt med att samla fimpar i askkopp samt blodbrist pga 2000 spänn i matbudget. Ja det lät inte trovärdigt.
        Det var ju många som kommenterade det med. Och inte höll med. Verkar som du gärna vill vara ett maskrosbarn.. Mytomani = skapar en myt om sig själva tex ang deras uppväxt.

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        Det där är dina exempel alltså? hahaha. ja för det där att man samlar fimpar är ju verkligen nåt man är stolt över. LOL! Varför skulle det vara otroligt? Och blodbrist (anemi) är det inte speciellt ovanligt att man som kvinna lider av heller. osv. Eller att man har dåligt ställt? Eller att man lever på soc? Varför skulle jag ljuga om det? Om jag ska ljuga varför inte hitta på nåt intressant eller mer spännande? Du verkar leva i en väldigt liten och trygg bubbla om du tycker det där var ”otrovärdigt”. På allvar. Shit.

      • Lolly Says:

        Precis det jag menar, du vill gärna vara en kid from the hood. Det är väl snaskigare att läsa om någons skitliv än stekarliv. Att DU inte förstår det. Jag kan radda upp mer grejer men tror inte du är intresserad. Ja min bubbla är trygg och liten. Inget fel med det.

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        du tycker alltså att det är otroligt att jag skulle vara arbetarklass eller att jag haft en jobbig uppväxt? Att jag ljuger om det? Vad baserar du det på egentligen?

        men jo visst, tro vad du vill. Jag kan inte ändra på den biten, bara nyfiken på vad det är som var så fantastiskt märkligt och otroligt med mina erfarenheter.

      • Lolly Says:

        Jag tycker att det är otroligt för att när du skriver ett inlägg om något och man sen läser dina svar på folks kommentarer när dem ifrågasätter eller inte håller med så tenderar det att vara värre än värst syndromet.. Kaka på kaka.. Och då tänker jag att du måste överdriva alt ljuga för att ”vinna” eller vända på steken och anklaga folk för att dem missuppfattat ( carola nu senast tex)

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        ok vi säger väl så då

  4. Janica Says:

    Jösses, såå många gånger som jag tagit fel på en tandborste och en kuk. Oerhört pinsamt. Oj förlåt jag skulle ju bara borsta…

  5. Grillfest Says:

    Kan man bara inte få göra lite som man vill? Det brukar ju gå jättebra. Det som inte är straffbart är ju per definition lagligt eller? På den sidan gränsen skall de flesta ge fan i hur det går till oavsett vilka gudar de tror på.
    IOM att det är lagligt att äta kött så gör jag det, däremot använder mina barn inte tygblöjor, det är så jag kompenserar. Likadant så kör vi en stor SUV och kompenserar med att nästan aldrig välja den dyrare ekologiska maten, vi har helt enkelt inte råd med tanke på bensinräkningen.
    Lite som att Ladyn inte jobbar och istället köper dyra grejor på ICA. Men hey det är ju helt inom lagens gränser så då gör det inget.
    Det har ju nästan blivit någon form av religion med en massa utsketna 80-talister som står helt djävla rådvilla och i panik läser folks äckliga bloggförmaningar så som Pastor Hannes av inre Norrland tolkar bibeln.

    Såja, grillfest blandar och ger. Var i ligger ironin och vad tycker jag egentligen??

  6. Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

    Oj, jag trodde ni var ett gäng skarpa kvinnor men om ni tror jag jämför tandborstar med kukar och tandborstning med sexuella övergrepp så är det nog dags att dra ner på spriten. *tar fram skämskudden*

    • Siv Says:

      Skrev du inte så? Att om man tvingar ett barn att borsta tänderna (eller liknande kropsslig kränkning) så äventyrar du deras chanser att inse att de blir utsatta för sexuella övergrepp? Jag fattar inget.

  7. Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

    nej jag märker det. tänker inte ödsla tid på en förklaring som ändå kommer tolkas alternativt.

  8. erika Says:

    hahahahaaa…. det måste ju vara något gravt fel på mig som har en elektrisk tandborste som rätt mkt liknar en penis. hur tänkte jag där? vilket vaccin har jag inte fått?

  9. Iggy Snippa Says:

    Kära Mördar-groupien,

    Du har börjat bli en parodi på dig själv. Jag har svårt att se hur i helvete man kan bli mer motsägelsefull. Är du på riktigt? Som någon skrev ovan, kanske dags att börja läsa igenom dina inlägg.

    Som en charmig korsning mellan Anna Anka och Trollkärringen i ”Trolltyg i tomteskogen”.

    Du svärtar ner fenomenet feminism på samma sätt som Ultima Thule våldtog nationalsången. Har inte riktiga feminister svårt nog som det är? Och ditt kommentarsfält, för fan! Ullared framstår CERN-insitutet.

    • Clementine Says:

      Åh, en till ordtrollare! Hjärtligt välkommen till partajet! Vill du ha en grogg?

    • Clementine Says:

      Kommer rakt upp!

    • sofie Says:

      eh.. hur är en RIKTIG feminist? och kan någon förklara vad som är feministiskt med den här bloggen? att ni är kvinnor? att ni skriver om kukar? sänker andra kvinnor? super? knullar? jag fattar inte. ärligt alltså. vill inte vara dryg, förstår bara inte.

      • Clementine Says:

        Jag vet inte vad en riktig feminist är, men det finns ju olika former. En är ju att inte vara ”fin flicka”, och faktiskt bryta mot just de normerna och vad som förväntas komma ur kvinnors huvuden och munnar. Att säga till när man tycker att någon beter sig dåligt och därmed också ge dem rätten att tycka att man är idiot tillbaka. Men jag vet inte vad de i KP eller Lolly tycker. Tycker du att Lady Dahmer har en feministisk blogg? Det tycker jag att hon har ibland och ibland inte.

      • Siv Says:

        Jag tror inte att Iggy syftade på oss när hen skrev ”riktiga feminister”. Och vi har, som Carina så tjusigt skrev, inget manifest eller ens någon uttalad gemensam värdegrund att utgå ifrån. För egen del handlar det mycket om att identifiera begränsningar utan saklig grund, både inre och yttre. Att vända och vrida på konventioner och normer för att försöka hitta anledningen till hur jag, andra agerar för att se om det är argument jag köper om jag verkligen är medveten. Sen betyder inte det att jag har orimliga krav på mig själv, jag tillåter mig vara en biologisk varelse med allt vad det innebär och likaså en produkt att det samhälle jag lever i. Hur det yttrar sig på bloggen vet jag inte riktigt, det återstår nog att se.

      • sofie Says:

        ja, jag tycker att hon har en feministisk blogg (LD) eftersom hon är sjukt bra på att problematisera rådande normer tex. hon vågar vara jobbig och obekväm. bara för att hon inte gör ”rätt” (ej delat föräldraledigheten tex) jämt betyder det inte att hon inte vet att det är ”fel”. jag tycker inte att allt hon skriver är bra. men hon har gjort otroligt många totalt ovetande om genus mer medvetna och det tycker jag är fantastiskt. hon får folk att tänka. intressant att ni efter mitt ifrågasättande skriver två (bra) ”feministiska” inlägg efter varandra. tycker att ni är rätt roliga ibland men oftare rätt tramsiga och onödigt nedlåtande mot LD. hej!

  10. Becka Says:

    Alltså, istället för att bli upprörda på en annan människas åsikter, låt bli bloggen! Och äre så att ni bara MÅSTE in för att se vad galenpannan skrivit denna gången, ja läs och bli irriterade, gå och ta en kaffe eller dammsug eller sug av eran man och sen get over it!

    • sessan Says:

      Ha ha ha! Ja, så gör vi!

    • Lolly Says:

      Det där är nog det töntigaste argumentet jag hör. ”Läs inte då, valsa inte in på MIN personliga blogg” . Om den är så jävla personlig skaffa lösen då eller lägg ner den. Syftet är väl att provocera, starta diskussion och debatt (framförallt ha läsare, både lovers och haters). Fan asså jävla lipsillar, gå å dö eller hashtagga nåt!!! // ytterligare något att lägga till på hatlistan

    • Lolly Says:

      Gillar inte oralsex när jag är upprörd!!

      • Iggy Snippa Says:

        Jag tittar inte på ”Unga mödrar” för att jag tycker att det är kul inte. Jag tittar på ”Unga mödrar” därför att jag förtjänar det.

      • Iggy Snippa Says:

        Helvetes jävel, det var ju Becky jag skulle ha svarat på. Fyfan vilken besvikelse.

      • Clementine Says:

        Jag tror att jag kan vara rent livsfarlig med varm dryck och baksug när jag är upprörd. Så jag ska hålla mig undan utskott då.

  11. Okinava Says:

    De ska ju inte finnas på riktigt, men likväl… http://www.harkavagrant.com/index.php?id=341

  12. Iso Says:

    Påstår man att det är omöjligt att äta gött och nyttigt för 2000 spänn i månaden har man bevisat att man är helt verklighetsfrånvänd. Jag förstår inte hur man lyckas göra av med mer om man inte lever på kött och chips och tryffel.

Kommentera

