så har vi det ur världen

Om jag bara gör fula mongominer på alla bilder, då kan ingen anklaga mig för att vara ful (eh ja! hallå, kolla på alla fula bilder) samt: Jag är så himla avslappnad och cool tjej som vågar vara ful, och inte måste vara snygg jämt.

Bra så!

16 svar to “så har vi det ur världen”

  1. Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

    Åh om det ändå funkade. Tyvärr inte. Man får höra att man är både ful, fet och äcklig. Flera gånger i veckan. Men det gör faktiskt inte så mycket. 😉

  2. Sessan Says:

    Jag hade blivit skitledsen. Jag tycker iallafall att du är snygg och börjar verkligen med av med vad du kallar ”volangerna” Sjukt snyggt smink på senaste bilderna med Wallinskan.

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      Eh … tack?

      Jag blir mest arg egentligen på att man inte får vara snygg på andra sätt än det gamla vanliga. Jag tycker att jag ser bra ut ibland och förjävlig ut ibland. (tackgodegud för smink och svarta kläder) Har kommit till nån slags acceptans dock. Jag ser liksom ut såhär. En del gillar’t, en del inte. Ibland blir jag ledsen, men för det mesta så är det inte så farligt. Faktiskt. För två år sedan hade jag brutit ihop.

  3. Sessan Says:

    Hur menar du då? På det gamla vanliga sättet? När du trycker bak ansiktet och skrynklar ihop läpparna på bilder ser du anskrämlig och smått efterbliven ut. Är det ett statement att ”jag tänker minsann inte vara snygg för dig”?

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      Menar du när jag gör grimaser? Nej det handlar mer om att det är roligt. Jag tycker det är roligt med fula miner. Älskar och avundas hanapee för hennes talang. Vill jag visa osnygga bilder så postar jag vanliga vardagsbilder där jag ser ut som vanligt. Typ den där när jag sitter på en bänk i ett av de senare inläggen eller bilden med flätorna eller bilder där jag tränar och är svettig. Bara osnygg utan ansträngning. Alla är fula när de gör grimaser liksom.

      (och ett tillägg till förra kommentaren: givetvis har jag dåliga dagar och visst fan blir jag ledsen ibland. T.ex när svärföräldrarna säger att ”hon VAR snygg” med en hänvisning till min viktuppgång eller när min kropp diskuteras när de tror att jag inte hör. Jag tänker inte låtsas som att jag är helt obrydd. I bloggen är jag dock inte lika sårbar eftersom att jag själv valt att visa bilderna.)

    • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

      det jag menar med ”på det gamla vanliga sättet” är det stereotypt snygga: smal med fina ansiktsdrag, höga kindben, stora ögon och kurvor på rätt ställen, renrakad, len hud, blankt långt hår osv. Du vet – idealet.

  4. Sessan Says:

    OK, då är jag med.

  5. burgschki Says:

    men asså jag hajar inte, lady dahmer varför blir du inte sur nu gällande volangkommentaren? du skrev ju precis om hur snyggt du tycker det är med tjockisar och så reagerar du inte alls på det sessan sa, för det var ju liksom i stil med ”din näsa ser inte alls lika stor ut längre”, typ? jag försöker förstå hur du resonerar.

    gällande inlägget, folk som envisas med grimaser på bild gör ett osäkert intryck likaså de som håller på med pajaskonster och ska hålla på. vet ju hur en själv reagerar i osäkra situationer, inte kniper en käft och beter sig anständigt utan en börjar driva med sig själv o göra sig till åtlöje. hatart när jag håller på så.

    • Clementine Says:

      Jag håller med, särskilt om det sista du skriver om clowneriet många håller på med (både män och kvinnor) för att försöka dölja osäkerhet eller att man inte mår så bra. Jag har också hållit på mycket med det, för jag mådde inte bra och kände mig aldrig fin. Nu när jag åtminstone förstår att jag är fin, har jag inte alls det behovet. Jag menar inte att man ska posa och förställa sig, men det blir ju det när man gör grimaser också. Lika falskt och fejkat. Visst ska man ha roligt och få vara rolig, men det blir så tvunget. Jag är hellre rolig i tal och skrift än i utseende. Man ska passa sig för att hålla på för mycket med principer och statements, för tillslut är det det enda människor ser. Och då har man reducerat sig själv från ett objekt till ett annat.

    • LADY DAHMER | postpatriarkal feministfitta Says:

      Men asså, varför ska jag bli sur? På vad? Är jag trög nu? Fattar faktiskt inte.

      • Burgschki Says:

        Clementine: Jamen precis så!

        Lady Dahmer: Det sessan säger är att du är snygg och att du nu verkligen börjar bli av med dina fettvalkar. Du börjar alltså smalna till dig och det är bra och samtidigt skriver du gång på gång på din blogg att du inte vill banta att tjockisar är snygga osv osv. Och att du helst undanber dig kommentarer.

        Varför är du så förlåtande här men så principfast i andra situationer?

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        Har du någonsin sett mig bli arg på nån som ger mig komplimanger? Jag blir inte sur eller arg på folk som säger positiva saker om mitt utseende, men jo jag undanber mig helst pga flera anledningar.

        Jag uppskattar dock när sessan INTE går till attack utan bemöter mig schysst och har liksom ingen lust att hugga tillbaka då. Jag har ärligt talat ingen lust att bråka med henne överhuvudtaget.

        Jag ÄR förlåtande. Men inte bara här utan ofta.

      • Burgschki Says:

        ok, men jag tycker det är sjukt svårt att hänga med i resonemanget. om jag hade proklamerat att jag (äntligen) älskar min stora näsa och insett att jag tycker personer med stora näsor är snygga och att jag inte på ngt vis skämts över min stora näsa utan snarare är stolt över den hade jag sagt ifrån ifall ngn kom och snackade om att vad snyggt du har lärt dig att sminka dig din näsa ser verkligen inte så stor ut som förr.

        nu älskar jag ju inte min stora näsa iofs.

      • Lady Dahmer (@ladydahmer) Says:

        ok, visst jag förstår hur du menar. Jag vet inte om sessan läst inlägget så jag utgår inte från att hon sket i det jag just skrivit. Hade hon däremot sagt samma sak UNDER inlägget så hade jag kanske blivit sné och sagt ifrån. (som jag ofta gör när folk ger mig bantningstips under inlägg där jag talar om att jag inte vill banta osv)

        Dock så handlar inte inlägget om att jag lärt mig älska min kropp. Bara att jag tycker att tjocka är snygga. 🙂 Min egen kropp försöker jag bara lära mig att avdramatisera. Bäst trivs jag när den är smal även om den kanske är häftigare stor.

  6. Burgschki Says:

    undanber dig komplimanger ska det vara.

  7. allure bridal gowns Says:

    I wish I had a dime for every bad article I’ve read lately. I also wish other writers had your talent and style. Thank you.

Kommentera

