Tipsy wipsy

image

Sessan hatar, Maggan diggar. Dagens konsumenttips förhåller sig mer eller mindre bokstavstroget till temat ”basbehovet”.

1) Paulaner weissbier (3,2%). Folköl är fan den bästa uppfinningen sen allmän rösträtt. Du kan trycka i dig en liter om dagen och ändå generera orange alert i Alkoholkommitténs dryckesvanetest. Liksom, nykter men ändå i riskzonen (=win/win).

2) Gustavus portion. Lågprisalternativet för finsmakare. En tydlig sälta och bra tryck, inte helt olik Ettans smakmässigt. Ligger dock ca 50 kr/stocken lägre hos grossisterna.

3) Pjur Original. Silikonbaserat, högkoncentrerat glidmedel. Kostar verkligen skjortan men satan vad bra det är. Sitter som berget, drygare än Ranelids gamla mormor, och kan även med fördel användas som hårprodukt(!). Den här lilla kompisen har varit en lifesaver för mig mer än en gång.

4) Steven Eriksons blod-och-svärd-fantasyepos The Malazan Book of the Fallen. Lystring monsterdiggare! Letar ni också efter den där optimala bladvändaren, som får er att ömsom skratta, ömsom gråta, ömsom sträcka er efter ett uppslagsverk över medeltida vapenterminologi, och som klarar Bechdeltestet u.a? Look no further. Det har tagit mig ca sex år att komma igenom denna dekalog (främst pga hattig utgivning), och OM det har varit värt det. Om inget annat argument kan få er intresserade så kan jag nämna bara i förbifarten att en av karaktärerna heter Ublala Pung och är en retarderad, sexgalen jätte med hästkuk. (Carina, are you getting this ..?)

Jaa det var allt för mig idag. Nu ska jag fördriva de sista förkylningsdemonerna mha minst tre av ovan beskrivna objekt, för på torsdag är det dags för årets femkamp mellan tre kommunala kontor och det är inte osannolikt att vårt kontors segerchanser helt står och faller med min medverkan i frisbeegolfen. Hörs på andra sidan.

Puss, Maggan

7 svar to “Tipsy wipsy”

  1. Carina Says:

    OH YES.

  2. Ia Says:

    Puss

  3. Ksomivem Says:

    Nu vet jag vad jag ska läsa mellan studentlittetaturen.

  4. Janica Says:

    Hårprodukt… på huvudhåret eller? Jag letar efter nåt att tämja min Joey Tempest-frilla med.

    Är ni inte hooked på ovanstående pitch för Erikson: Ublala Pungs flickvän är en levande död sjökapten som stoppar upp sig med väldoftande örter för att behålla sin fräschör.

  5. Sara Skitviktig Says:

    Hur ska pjur användas i håret då? Som silikondroppar?

Kommentera

