komvux

Jag har ju börjat på komvux. Alltså OH MY GOD!!

När folk håller upp en random mattebok och ba: ”ursäkta, kan jag ha den här?” Och läraren ba: ”Eh det där är matte C, vi läser matte 1b så nej!” och idioten ba”men det är min sons” Och nästa freak som sitter med ett rosa post-it block och gör anteckningar på i 2,5 timme. Och en som frågade vilken färg det ska vara på miniräknaren och nästa som blir förbannad på naturkunskapsläraren som står och ljuger om att jorden skapades genom big bang och att vi har ”varit apor” för det är fel!!!

Så här håller det på, dagarna i ända. Hela tiden.

 

Jag känner mig som…jag vet inte vad jag känner mig som. Typ bara jävligt smart.

/Smarta Sessan

18 svar to “komvux”

  1. Hannah Says:

    Hahahaha! Vet hur det är😀

  2. Clementine Says:

    Åh Sessy! Jag lider med dig, och det är faan inte så mycket bättre på Univörsity. Tur att jag bara har självstudier kvar.

  3. Patsy Says:

    HAHA. Som när jag gick på Komvux och en ”bekant” (läs gammalt knull) till mig började i samma mattegrupp. På typ tredje träffen ropade han till mig från längst bak i klassrummet (på östgötska) : ”VICKEN SEJDA Ä DU PÅ I MATTEBOKÖN?!” *

  4. lilla S Says:

    Ibland läser jag saker vuxna skriver och ba ”MENAR DU ATT DET ALDRIG TAR SLUT??” men det blir ändå glesare mellan idioterna när man blir vuxnare, det märker jag nu! #tognyssstudenten

  5. N Says:

    Håller med. Har aldrig förr känt mig såhär intelligent. Tack Komvux!

  6. Åsiktsregistret Says:

    Jag gick på allmän kurs på folkhögskola (typ samma som Komvux). Du har en härlig tid framför dig! Hoppas att du får ditt behov att intellektuell stimulans tillgodosett någon annanstans.

  7. Julia Says:

    Matte och naturkunskap… Är det SSK-utbildning på gång? I så fall låter jag bli att påpeka hur hjärndödande DEN utbildningen är. Mvh bittersyrran_79

  8. janetweiss Says:

    Åh! Själv gick jag i eng B där en kvinna frågade om en amerikan förstod vad en engelsman sa. I samhällskunskapen tyckte de eleverna, över 35 allihop, att jag använde lite föschvåra oörd (tänk trollhättemål) under mitt föredrag om Israel-Palestina-konflikten. Ockupation eller?!?!?!?! ville jag skrika. Inget ont om 35+åringar, bara kände att jag ville påpeka att idioterna tyvärr inte försvinner med åren.

  9. mikebike Says:

    Jippi vilken källa du sitter på. Det är ju bara att sätta igång ljudinspelaren och vid terminens slut släpper du en socialrealtistisk roman som bankar skiten ur allt.

Kommentera

