Inteskaväljag

Här har ni nån som har fattat det mesta: Magdalena Nordin dissekerar tjejen-på-elskåpet-kulturen på ett skitbra sätt. Gud vad jag håller med.

Exempel från verkligheten: Jag hade femma/MVG i bild från 8:an till 3:an, fick t.o.m. stipendium på gymnasiet. Var en erkänt duktig tecknare bland jämnåriga. Och ändå föresvävade det mig aldrig att jag faktiskt kunde fortsätta teckna, försöka göra nåt av det, skriva en jävla berättelse och rita den. Åh, jag kan bli så förbannad på mig själv att jag typ vill rispa mig med ett gem eller nåt.

Ta sen en kille som kanske fick högsta betyg en enda gång under samma tidsperiod. Fucking Picasso! Guuud så himla himla bra liksom, har ni sett? Det var han som målade dragracing-bilen på väggmålningen nere vid träslöjden. (Jag målade älvdrottningen, men vem bryr sig?) Sen tar killen studenten, börjar plugga, kanske nåt konstnärligt, vad vet jag … och innan man vet ordet av har han blivit typ Mats Jonsson, och dränker världen i sina jävla urtråkiga självbiografiska graphic novels som handlar om hur det var att bo i Umeå på 90-talet och ha glasögon. Inte nog med att hela historien är tråkigare än telefonkatalogen, bilderna är dessutom så jävla jävelfula att man bara vill riva ut ögonen och klia sig i cortex. Som Jockum Nordström. Men det är ju så FURT!!!

Jag har blivit helt emot att ge killar höga betyg i nånting. Sluta uppmuntra dom. Förresten kan ni sluta ge tjejer höga betyg också, för vi vet ju uppenbarligen inte vad vi ska göra med dem.

Dra åt skogen allihop. /Maggan

PS: Det är alltså inte tjejen i den här bloggen som har skrivit inlägget i den andra bloggen. Maggan är bara ett väldigt bra alias. Och ett riktigt namn för vissa. DS.

8 svar to “Inteskaväljag”

  1. Ksomivem Says:

    Åh Mags. Nu har du skrivit två inlägg på raken som går rakt in i hjärtat på mig.

  2. Anonym Says:

    + för hela inlägget och FURT.

  3. Siv Says:

    Nej men nej. Jag gör slut.

Kommentera

