Åh gud åh gud åh guuud…not.

Jag trodde verkligen att det här med att fejka orgasmer tillhörde de första avsnitten av Sex and the City. Lite taskig bild, lite märkliga frisyrer och så några fejkade orgasmer. Men att vi när vi befann oss på denna sida sekelskiftet faktiskt lagt det bakom oss. Som genom en tyst överenskommelse sådär.

Och sen bara, igår, stötte jag på ett gäng kvinnor som tydligen fejkar ibland. Som menar att alla fejkar ibland. Och jag står lika oförstående inför det som inför Sessans fetish för gamla gubbar. Fejka orgasm? Really? FOLK GÖR DET?

Mind. Blown.

Har själv aldrig någonsin fejkat. Ser inte behovet. Är det inte bra och jag vill få slut på det så tänker jag väl för i helvete inte belöna mongot som är urkass i sängen genom att låtsas att det faktiskt är skönt? Herregud så kontraproduktivt. Och män är väl för fan inte små barn som måste Uppmuntras för att Våga Försöka Igen? Gör om, gör rätt om det nu inte blev bra. Jag tänker inte låtsas.

Finns säkert män som fejkar också. Lika jävla idiotiskt det. Lägg av bara. Allihop.

/Betty

31 svar to “Åh gud åh gud åh guuud…not.”

  1. kvinnopartaj Says:

    Trodde också det var en myt. Har aldrig kommit på tanken.

    Men jag tycker det är synd att det ofta pratas som att det är en förmåga killar besitter eller inte – att vara bra i sängen. Man gillar ju så olika.

    /Siv

  2. Zombie - Devouring Brains Since 1984 Says:

    Det är sjukt kontraproduktivt! Liksom, gör du FEL så skall du ju inte uppmuntras att tro att det är RÄTT, då kommer du ju bara fortsätta att göra fel. Jag ger direkt respons på när det är RÄTT, så ja. Sluta göra fel. goddamnit.

  3. Clementine Says:

    Skulle aldrig komma på tanken. Men jag håller med Siv om bra-i-sängen-tänket. Jag tänker mer om man är kompatibel eller inte. Men bra fingerföring är ett enormt plus, de växer inte direkt på träd, de som bemästrar den konsten.

  4. burg Says:

    Hell yeah att man fejkat. Situationer där den andre inte gör något som helst fel, utan man kan helt enkelt inte komma för man inte är på humör eller vad som helst men inte vill få den andra att känna sig kass eller liknande, där passar fejkning in ypperligt. Och ibland är det bara sjukt smidigt och man skiter fullständigt i om mannen lär sig fel för man bryr sig ändå inte om honom ngt vidare.

  5. Ia Says:

    Har fejkat i mina dagar, men hoppas ju såklart på att aldrig behöva göra det igen. Alla gånger har varit på fyllan med one-nightare som vill att man ska komma först innan de kommer. Och det kommer bara aldrig att gå – inte för att det är ”fel” på något sätt, men för att min egna sega kropp inte har samma planer som min alkoholdränkta skalle. Då har jag fejkat för ”att få det överstökat”. Hellre det än att behöva chansa på pinsam stämning och säga, ”eh vi skiter i det, jag börjar få skavsår”. Men att fejka med någon man vill/ska ligga med igen är som att skjuta sig själv i svansen.

  6. Grillfest Says:

    Det här med att killar kan fejka, hur funkar det? Jag har varit kille hyfsat länge men kan inte för mitt liv komma på hur jag skulle göra för att fejka. Tro nu för fan inte att jag alltid kommer när jag ligger, för så är inte fallet. Jag förstår bara inte hur man liksom stönar bort själva utlösningen.

  7. Janica Says:

    Att det fejkas förvånar mig inte särskilt mycket, hur kontraproduktivt det än är. De flesta kvinnor jag känner har fått inpräntat i sig att skona manliga egon till varje pris.

    Det som däremot förbluffar mig – och jag skulle gärna vilja veta om fler upplevt detta – är män och kvinnor som inte tycker att den kvinnliga orgasmen är lika viktig som den manliga. I min ungdom hade jag flera pojkvänner som verkade se min orgasm som en bonus, snarare än nåt som självklart skulle uppnås. Liksom, när han kom så var sexet över, hur frustrerad jag än var. Inte hade jag vett att säga till. Mina dåvarande kvinnliga vänner hade inställningen ”alltså det kan ju va skönt även om man inte kommer”, dvs de fick sällan orgasm och hade accepterat det. Jag tyckte det var jätteviktigt att komma och kände mig som en sexualdåre inför mina modesta väninnor.

    Såhär i efterklokhetens kalla ljus grämer jag mig över alla orgasmer jag snuvades på (och jag kommer ändå LÄTT, krävs inte mer än lite snuskprat och skymten av en snopp). Nuförtiden har jag en bättre screeningprocess för både sexpartners och kompisar och är inte lika mesig, men jag kan ändå inte låta bli att tänka på alla bortsjabblade orgasmer.

    • kvinnopartaj Says:

      Aha. Jo. Vill minnas att det var lite så som väldigt ung, men sen har det varit mer fokus på att tjejen ska komma. Kollade med tjejkompisar som sa samma sak? Tur?

      • Janica Says:

        Kan väl hoppas oskicket försvinner med åldern. Men fortfarande händer det att män blir alldeles till sig av stolthet när man kommer, som om det vore en enorm bedrift av dem, och då undrar jag om de inte är vana vid det. Och tänker ”eh, den där sexiga lyktstolpen jag såg tidigare idag fick mig nästan att komma, såatteh…”

    • Maggan Says:

      Hell to the yeah.

      Hej jag heter Maggan och är en f.d. orgasmfejkare, men nu har det gått 7 år sen mitt senaste fejk, så grattis mig och han jag ligger med.

  8. kvinnopartaj Says:

    Som Ia. Inget konstigt. Har svårt att få upp den när berusningen blir mer än lätt salongs och en del har väl helt enkelt förtjänat att landa mjukt – och jag tar nog ibland hellre en chans att leva ut teaterapan i mig och avsluta ett mer än dugligt knull på ett smått filmiskt vis istället för att knipsa av med typ eh, det kommer inte hända (men vi kan mysa med snippan imorron bitti!!!!1).

    Points for effort, kan man väl summera mitt perspektiv.

    /C

  9. Betty Says:

    Ah men alltså, om man lägger upp det SÅ, dvs att kunna spela ut hela registret, då är jag helt med. Tar alla chanser att få spela diva.

  10. Ksomivem Says:

    Jag försökte fejka en gång, av ett sånt där ”jagärfullochkommeraldrigkomma”-skäl som nämns ovan. Mannen ifråga avslöjade mig. Sen har jag inte försökt igen. Ingen skådespelartalang på den fronten tydligen, men gråta på beställning är jag grym på!

  11. Okinava Says:

    Under min högstadietid lärde Matriarkatet mig två saker: ”ETT NEJ ÄR ETT NEJ!” och ”Nice guys finish last”. Och man vill ju vara en bra kille.

    Sen det här med att fejka:

    1. Jag har gjort det. Funkar om man har kondom. Ibland är man bara för full, för tjock och för trött för att det ska fungera.

    2. Ibland får man fejka intresse. Mina högstadielärdomar och viljan att vara en bra kille resulterade tyvärr i den tokiga föreställningen om att tjejer bara ville ha ”fin” sex och att enbart kille ville hitta på konstigheter i sängen. Så när man då träffade en tjej som tyckte det var nice med stryptag och smisk och allt sånt där som man som feminist inte skulle gilla blev det klurigt. Då får man helt enkelt fejka intresset, trots att all ideologi skrek FEL FEL FEL!! Tills man en dag lär sig uppskatta den mörka sidan 🙂

    Skulle jag ha skrivit en bok om det uppvaknandet så tror jag titeln hade fått bli ”How I Learned to Stop Worrying and Love the smisk”

  12. Secretessa Says:

    Jag tycker det är bäst när jag får orgasm sist för då kan jag använda sperman som orgasmstimulerande medel och somna efteråt om jag vill.

  13. Anonym Says:

    Har aldrig fått orgasm av nån sexpartner men har heller aldrig fejkat. Brukar göra det klart rätt tidigt i den sexuella relationen så att ingen får prestationsångest.

  14. Åsa Says:

    Nähä, nu känner jag att jag måste slå ett slag för fejkandet. Sexas det med en pryd och osäker liten kille som rodnar när sex kommer på tal (även när det sker under själva sexandet) får en annan manipulera sin väg till toppen. Är han (eller hon, om en ska vara politiskt korrekt) på rätt väg men blir så generad att hen slaknar när man talar om det, well: fake it ‘til you make it! Vid nästa omgång sexande är den andre parten betydligt mer självsäker. Efter ytterligare några omgångar är den andre parten, om det har fejkats vid rätt tillfällen, en jävla hingst i sänghalmen. Enligt egen erfarenhet.

    • Fejkers anonymous Says:

      Äjmen to that sister…. efter initialt fejkande vid rätt tillfällen har vederbörande utvecklat ett bättre lokalsinne på nöjesfältet än jag själv….. Herredjävlar som det kan gå!

Kommentera

