Retorisk fråga

Finns det över huvud taget en tydligare klassmarkör än att köra hem sina varor i kundvagnen?

Etiketter:

13 svar to “Retorisk fråga”

  1. Grön Banan Says:

    Att köra runt sitt ”bohag” i en kundvagn?

    Att bo i en kundvagn?

    Att sälja sex i en kundvagn?

    Att modeblogga från en kundvagn?

    Att ha en vält kundvagn på tomten av sitt hus?

    Att ställa kundvagnen med sitt bohag bredvid en tunna, en tunna som i sin tur används för att elda i?

    Att låta någon annan köra hem sina varor i en kundvagn?

    Att låta någon annan köra hem sina varor i en kundvagn, till sitt hus i Göteborg?

    Att vara så full en onsdag att det känns som en bra idé att åka nedför en backe i en kundvagn?

    Att strunta i en kundvagn därför att man just precis då inte hade någon växel?

    Att olla handtaget till en kundvagn, därför att någon annan människa ska ”ta” på ens kuk?

    Att köra hem cigg man stulit från ett inbrott i en säsongsstängd kiosk vid en tom badstrand?

    Att ställa sin kundvagn mitt i en gång i affären för att berätta för någon man träffade om hur jävla fantastiskt det går för sitt barn på dagis?

    Att ställa retoriska frågor som rör kundvagnar?

  2. Kärran Says:

    Men Banan, jag kan ju omöjligt veta om du är man, kvinna eller någonting annat! Jag förutsatte att Clem skulle ta ditt namn eftersom det var det roligaste. Humorist, inte sexist.

    • Grön Banan Says:

      klart jag är en man! Hade jag varit en kvinna hade jag ju inte skrivit ”Banan”, utan ”Melon”. Eller ”Termos med kokta makaroner”.

      Men jag ser vart du vill komma, eftersom mitt namn är det roligaste är jag troligtvis en man? Eftersom män är roligare?

      Tycker nog fortfarande att du är lite sexistisk! Försök vara lite mer som jag, könsneutral och glad.

Kommentera

