KP sticker ut hakan, sätter ner foten och gör en piruett!!

Alltså nu tänker vi på kvinnopartaj stick ut hakan lite, men alltså vi vägrar lära våra barn att negerfitta är ett fint ord med positiv klang. Det har blivit nån sorts standard att välartade, välutbildade människor använder ordet som om det vore helt normalt till varandra, kollegor, sina barn och grannar.

Nej! Säger vi, vi vägrar!

 

/Sessan, genom KP crew

6 svar to “KP sticker ut hakan, sätter ner foten och gör en piruett!!”

  1. Burgschki Says:

    för vissa är det ju en självklarhet, men beroende på vilken publik man har kanske det faktiskt tjänar ett syfte att påpeka denna självklarhet. så att säga.

    själv ska jag faktiskt lära mina barn att det inte är okej att sparka in huvudet på folk.

    • Fjant Says:

      Eller pungar! Det är fan obra att sparka folk på pungen! Och att lära bort att sparka folk på pungen borde vara straffbart.

      Precis som att skriva blogginlägg om att utseendefixering är skit ena dagen och slänga upp bilder på ett maniskt färgat hår andra dagen.

      Eller köpa mat för 1 miljard/månad och…och…och!

  2. Tobias Says:

    Jag tycker man ska lära sina barn att det är helt okej att sparka någon på pungen eller i fittan ifall hen gjort sig förtjänt av det. Medan fröknarna på dagis predikade ”Man får inte slåss, man ska gå därifrån!” lärde jag min dotter att ”du får bara slå dom som försöker slå dig” och det håller jag fast vid är rätt. När hon når tonåren är det troligtvis så stor skillnad i fysiska förutsättningar mellan henne och troliga gärningsmän att en rejäl spark i pungen är det enda som med säkerhet kommer funka.

    • Lisa Says:

      Det är helt okej att sparka folk i pungen eller fittan om man måste. Våldsamma konflikter behöver däremot inte mer våld för att lösas, anser jag, och kommer därmed att lära min son att det inte är okej att slå andra barn även om de försöker att slå honom.

    • Maggan Says:

      Jag håller med du. ”Slåss först – nej det är bara dumt. Slå tillbaka – ja. Med eftertryck. Spring sen till nån vuxen, och om de behöver veta mera, be dem ringa mig. Och om nån försöker hävda att det där är en tandborste, bit av den.”

Kommentera

