Attans ADHD

Igår fick jag min ADHD-diagnos. Att jag hade ADD visste jag redan, men nu har jag alltså också ADHD.

Försökte komma på någonting som verkligen har försötört mitt liv pga att jag har det här nu då eftersom läkaren var tvungen att fråga ungefär 5 gånger om jag aldrig tagit droger och att det verkligen stämmer att jag inte röker( eh..ja när jag inte träffar min girrlz) eller dricker (alltså vardagsalkisdricker) eller typ suttit på Hinsan.

Eftersom mitt H i ADHD inte står för Hyperaktiv utan för impulsiv så slog det mig att en gång för 8 år sedan när jag var på fest ute på den Huddingska landsbygden så fick jag ont i magen och ville gå hem, så då gjorde jag det. Kl 04:30 en söndagsmorgon. Väldigt impulsivt. Det var dumt, för då mötte jag en kille som heter Magnus Wallin och han har säkert också ADHD för han bestämde sig för att våldta mig och hota mig till livet, antagligen väldigt impulsivt.

Nu var det ju så att Magnus Wallin måste ha varit jävligt dum i huvet för efter en stund av mordhot, brottning i buskar sönderslitna kläder och genomför våldtäkt i olika ställningar så lurade jag honom och sa att jag gärna hade sex med honom men hemma hos mig istället. Det gick han med på så jag  sa att jag bara skulle ringa min pappa och säga åt honom att han inte behövde komma och hämta mig, men istället ringde jag ju 112 och fick killen på larmcentralen att förstå att någon brevid mig hotade mig till livet, men när jag skulle säga mer exakt vart jag var så dog mina batterier. Men så kom det en bil åkande så jag hoppade in snabbt som fan, men gubbjäveln i bilen vänder sig om och tittar på mig där jag sitter med utsmetat rött läppstift, bara bröst, kortkort leopardkjol och bara en sko och så säger han ”UT! Ut ur min bil!” och jag skriker att killen som står där på trottoaren har just våldtagit mig men han skriker att jag ska gå ur, men då skriker jag så jag tappar rösten att han ska fan i mig köra  ig till centrum så då kör han och så kommer vi till Centrum och så släpper han av mig lite som en nerspydd pundare hade blivit avsläppt och där stod två killar som så klart tror att gubben i bilen våldtagit mig eftersom jag ramlar ut skrikandes hysterisk och såg ut som jag gjorde, sen fick jag låna killens jacka och han hjälpte mig med diverse samtal och han var så snäll och jag komemr inte ihåg vad han heter tyvärr.

Nu undrar ni nog vad som hände med Magnus Wallin? Han fick 3 månaders fängelse i tingsrätten och 2 års fängelse i hovrätten. Själv drog jag på mig en skräck för män, skräck för mörker, skräck för tidigare vårmornar med fågelkvitter och dagg och massa jävla panikångest. Så det var väl det som var det negativa med min diagnos, att jag var tvungen att gå hem mitt i festen.

Vad har era diagnoser orsakat er för issues?

 

/Sessan

24 svar to “Attans ADHD”

  1. Islossning Says:

    Oj. Käftsmäll. Vilket as, jag är ledsen för din skull. Kram

  2. Elle Says:

  3. CAthrin Says:

    fan. Blir så ledsen:( arg:(

  4. MumelDjuret | Kakan Says:

    å herregud så hemskt!!!😦 Jag får nog skatta mig lycklig över att ha någon diagnos..

  5. Ksomivem Says:

    Magnus Wallin kan dra åt helvete.

  6. Alexandra Says:

    Men vad är det som säger att det är din diagnos är det som ”orsakat” vilka val du gjort i livet? Jag kan komma på sjuhundraelva impulsiva saker jag gjort i mitt liv – utan ADHD-diagnos.

  7. Zombie - Devouring Brains Since 1984 Says:

    Vilken djävel. Jag blir så arg att jag kokar. Djävla skit också.😦 Fan Sessan, det där är fruktansvärt och jag önskar att det inte hade behövt hända NÅGON NÅGONSIN. Vilket djävla äckel den där Magnus Wallin. Fyfan.

  8. Sparris Says:

    Jag är diagnosticerad med asparagus syndrome och kanske tolkar lite väl bokstavligt, men eh… jag antar att du fick H.et i ADHD:n baserat på fler än en incident?

    Och ja, fyfan viket svin!

  9. CAthrin Says:

    Istället för att skylla på samhället, normerna, mannens uppfostran m.m. så är det vanligt att lägga skulden på kvinnan, för kort kjol, var ute för sent, betedde sig på ett visst sätt, eller här. Haha, ADHD. Man ska kunna gå naken genom staden och skrika ”JAG ÄR KÅÅT” utan att bli våldtagen..

    Daamn..

  10. Siv Says:

    Men inte sjutton handlade Sessans inlägg om hennes eventuella skuld? Snarare om den utsatthet det kan innebära att ha svårt med impulskontroll?

  11. CAthrin Says:

    Siv, jag tänkte mer på att hon skrev att ADHD diagnosen gjorde att hon valde att gå hem själv på ”fel” tid. Kändes som hon försökte ironisera/skämta om att ”kvinnor får skylla sig själva som blir våldtagna”
    I så fall missuppfattade jag hela inlägget:)

  12. kvinnopartaj Says:

    Tack hörrni! Det jag menar är att pga att jag inte kunde tänka en sekud extra och inse att det är fan ingen hit att gå hem själv genom ett industriområde så utsatte jag mig själv för en onödig risk. Våldtäkten hade aldrig ägt rum om inte jag stack i väg ensam. Sen kan man tycka vad man vill om hur det bode vara. Vissa anser att män är djur, andra inte.

  13. Ia Says:

    Jag blir så ledsen på gubben i bilen.
    (förutom det uppenbara att Magnus Wallin är ett svin)

  14. Okinava Says:

    Jävla Magnus Wallin. Vilket as.

  15. Sparris Says:

    Oj oj. Jag drev bara lite med att asperger syndrome låter likt asparagus syndrome. Jag är alltså diagnosticerad med aspergers syndrom.

  16. Camilla Says:

    Min ADHD har gjort att jag gjort mycket dumt i mina dar åkt med främlingar i bilar åkt motorcykel med drågpåverkade killar köpt kläder jag inte haft råd med glömt av att betala räkningar och där med skulder.

    Men även så mycket gott! Hade det inte varit för min ADHD hade jag inte fått uppleva allt jag upplevt. Nu sedan den är ”borta” saknar jag den ibland. Är väldigt blandad hatkärlek till sjukdomen…

  17. Hanna Says:

    Givetvis inte ditt fel någonstans att han våldtog dig. Kom ihåg det.

  18. Beatrice Wahlberg Says:

    Min bipolära sjukdom har gjort att jag fått sparken minst tre gånger (typ alla jobb jag haft) pga humörsvängningar och depressioner och manier som gjort att jag inte kunnat vara trevlig, glad och professionell. Nu är jag sjukskriven och tänkte att jag nog ska ha eget företag istället för att vara anställd alt frilansa. Men jag tycker inte att du ska skylla det som hände på din impulsivitet och din diagnos. Att få sparken är ju inte alls att jämföra med en våldtäkt på nåt sätt men jag tycker fan ändå inte att det var mitt fel att jag fick sparken. För jag hade inte gjort något egentligt fel i tjänsten. Jag hade bara betett mig på ett sätt som inte gillades.

  19. F Says:

    Inte för att mina tårar kan få skiten ogjord, men jag bara gråter. Två år för att riva upp en annan människa från grunden. Må Magnus Wallin brinna i helvetet.

  20. Eva Says:

    Håller med Ia, Vad var det för en jävla gubbe i bilen? SJÄLVKLART må Magnus Wallin brinna för evigt i helvetet! Men, sån jävla vidrigt att behöva skrika till sig hjälp i bilen som ändå blev en räddning. Urk. Så himla impad av Sessan som verkar leva ett gött liv och orkar skriva om detta på bloggen!

    Har du blivit erbjuden någon hjälp med din ADHD eller känner du inte att det behövs? Och har du fått hjälp att bearbeta våldtäkten och följderna?

  21. wedding book reviews Says:

    This original content is out of the ordinary. I appreciate that you’ve gone off the beaten path with your points and I agree with most.

Kommentera

