”Åh, precis vad jag önskat mig…!”

Säkra källor ville höra om ”Den mest minnesvärda julen i min dysfunktionella familj” och OM jag har ett ymnighetshorn av blodiga familjedraman att ösa ur….håhåjaja. Men nu skiter vi i det, för som den ytliga lilla fittan jag är innefattade det största traumat av de alla något helt annat. Ett stort, mjukt paket. Levererat av en skyldtygnd fader. En snabb avstjälpning på hyrestreans plastiga hallmatta innan han skulle svira iväg på ännu ett glöggpartaj på Öfvre.

I alla fall. Så jäbla kissibrallan glad yours truly blidde när jag lade ihop ett och annat, i detta fall det ENDA på min önskelista med karaktären av skuldpaket. Win! Jag skulle ÄNTLIGEN få en bombarjacka. Alla som var något hade en, t.o.m. min halvnördiga bästis hade en och faan vad mycket coolare det lilla snöret blev med lite attitydsplagg. Militärgrön med orange foder. Så hård och så seksi-söt samtidigt. Dra mig vad jag skulle öka mina chanser att få ett par svettiga labbar på bröna.

Men i alla fall. Ni anar väl att det inte blev så mycket av med det där va. Gubbfan hade inte ens läst min enradiga önskelista och ur drömpaketet förlöste jag efter ett dygns krystvärkar ett… duntäcke. Det var det enda jag fick. Duntäcke som är ca det värsta jag vet då jag svettas som en liten griiiis nattetid. Blir så jävla förbannad och skamsen när jag tänker på´t.

Har nu några pakettrauman? Känns det för jobbigt att tala om så kan ni ju dela med er om när farfar slog alla barnen, storasyster låg och skar sig med granbarr och tomten gick igenom  isen.

P.S. Bubblare till detta är julen för några år sedan när jag köpt Londonresa, betalat lyxhotell OCH tagit ut en massa cash i fickpengar till huskorset. Tillsammans med kartor och andra clues presentat i rätt ordning för rätt ”Ooohh…Ahhh”-stämning. Och fick fyra mattallrikar tillbaka. ”Tänkte att vi behövde fler”.

PS 2 Ehe… Ni har inte läst Gone Girl va…?

/So long, Siv. Den som säger Amy får en hurring.

4 svar to “”Åh, precis vad jag önskat mig…!””

  1. Julia Says:

    Ja fifan vad julafton är ett litet Norénskt helvete alltså. Jag älskar min man såklart men jag vet inte vad det är med honom och småelektronik? Jag har under våra jular tillsammans fått bl.a. elektisk tandborste, Jens of Sweden MP3-spelare på 128Mb, hårfön, epilator och häng på nu: en DYMO etikettskrivare. När jag inte har fått småelektronik har jag fått underkläder. Till hans försvar har de senare varit önskade och oftast i den rejäla modell som jag (men inte nödvändigtvis han) föredrar.

    Den frånvarande fadern har friskrivit sig all fantasi och engagemang genom att i ett tidigt skede tagit för vana att sticka till mig en tusenlapp till jul ”för då får jag köpa det jag helst vill ha”. Mmm, som om de sålde pappakärlek på NK liksom…

  2. Siv Says:

    Etikettskrivare!!! Åhahaha❤

  3. Ia Says:

    Största julklappsbesvikelsen måste varit när jag som femåring fick en locktång och en våffeltång. Åh vad mycket hat det fanns i de barnaögona på det fotot från den julaftonsmorgonen. En annan favorit är ficklampan (den åttånde i ordningen) som jag fick av farsan julen när jag var 18.

    En lite speciell jul var får ett gäng år sen med min dåvarande. Hemma hos hans ex och hennes nya. Med min dåvarande och exets gemensamma barn, hennes nye snubbes egna barn och modern till de barnen. Och såklart lite gamla exsvärisar och annat löst pack. Intressant.

    Annars brukar det bli klassisk Norénjul med ångest, tystnad och skrik.

Kommentera

