Dags för en ny lek!

Tja, det blir ju kanske inte lika episkt som i vår första skattjakt när Kerstin dansade på borden så att lockarna yrde och männen ylade, men vi kan ju ändå försöka ha en trevlig stund tillsammans.

Jag kommer visa er några citat här nedan, så kan ni gissa på ifall de kommer ifrån en rasistisk och kvinnofientlig bok från femtiotalet som heter ”Min vackra negerprinsessa”, eller från en intervju med Anders ”Moneybrother” ”Jag tafsar på tjejer på krogen” Wendin och hans flickvän Haddy! Nuuuu kör vi!

Jag har försökt tvinga Haddy att spela bas, säger han. Hon skulle se sjukt cool ut. Hon kunde få spela trummor, eller dansa. Vad som helst. Hon har ju spelat lite fiol tydligen …

Och:

 Haddy har andra förutsättningar än alla andra, säger Anders. Med hennes färger och utseende kan hon experimentera och sätta på sig grejer som ser ut som crazy bananas. ”Ska du gå till jobbet så där” kan jag fråga. Det är inspirerande att se, ibland undrar jag ”Är det en väska eller en kjol?”, men hon ser bara sjukt cool ut.

Och:

Det gäller att hitta ett läge där båda kan känna sig nöjda. Om hon blir sur varje gång jag ger mig i väg kan jag inte ha det här jobbet. Samtidigt förstår jag att hon tycker det är jobbigt. Jag blir skitförbannad bara hon ska till Eskilstuna en kväll.

Oooch:

Det kanske är en fördom jag har att västafrikaner har så mycket glädje, skratt och diskussioner. Men jag gillar det verkligen.

Och:

”Och ändå blir du så arg på honom, Haddy?”

Hon hinner inte svara innan Anders gör det.

– Hon är verkligen ingen liten mesig brud.

Det låter nästan som om han tar henne i försvar.

– Jag kan tänka mig att eftersom Haddy är så snygg blir hon behandlad på ett lite annat sätt. Hon är stolt. Rakryggad och stark. Jag kan tänka mig att det blir viktigt att visa att det finns mer än ett yttre.

Och till sist:

Sen är hon snyggast i Sverige, det tycker jag också är positivt. Det är häftigt att ha nått fram till nummer ett. Som kille kan man vilja slå sig för bröstet och säga: ”Så ni gillar inte min musik, men kolla på min tjej då.”

Eftersom vi fortfarande inte lyckats få iväg (väl?) det förra priset vi lät er tävla om vågar jag inte lova något pris, istället får ni alla en ledtråd: alla citaten kommer från intervjun med Moneybrother!

Happy hunting!

15 svar to “Dags för en ny lek!”

  1. Annelie i Geneve Says:

    Haha! Dagens skratt.

  2. lennartdarling Says:

    jag dör lite.

  3. Anonym Says:

    =O

  4. Anna Says:

    Fräschör!

  5. Josefine Says:

    Feint asså, Elle…

  6. Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa Says:

    ”Så ni gillar inte min musik, men kolla på min tjej då!”

    Vet inte varför men får mej att tänka på disneys Aladdin när Jasmine säger nåt i stil med: ”Jag är ingen trofé som man vinner”. Bra grej från en i övrigt rätt skev film…

  7. kråkan Says:

    HAHAHA!- och så fastnar det i halsen pga sant!?

  8. Fia Says:

    Anders följ-med-ut-en-sväng-och-sug-min-kuk-bakom-knuten-där Moneybrother Wendin borde vara trofén en vinner efter att ha gått segrande ur dumihuvet-SM

  9. Mags Says:

    Var hittar du detta, Bets baby, vaaaaar??

  10. Josefine Says:

    Elle!

  11. Ksomivem Says:

    Det här med att jag gillade Moneybrother en gång (obs, endast pga musiken!), kan vi stryka det från mitt CV?!

  12. Ia Says:

    Åh herregud..

  13. Marre Says:

    Fan!!
    Jag gillar Moneybrothers musik. Men blir så mycket svårare att göra det efter att ha läst detta.

  14. Islossning Says:

    Ånej.. Tack och adjö Wendin…

Kommentera

