Kuken allting

Misogynin är på muckresa på Kos just nu och om ni undrar varför jag inte har synts till på KP under en tid så beror det i hög grad på att jag har drabbats av nån sorts backlash-baksmälla.

Jag orkar fan inte. Män är djur. Världen är ond. Ingen runtomkring mig begriper nånting, men av olika anledningar.

Min man lyssnar med skeptisk min när jag analyserar näthatet mot kvinnor och förklarar sedan för mig varför jag har fel. Nästa morgon läser han en ledare i SvD, som säger i princip samma sak som jag, och ser förvånad ut. Jag berättar för en kollega om de två gånger jag har varit i slagsmål på krogen, båda gångerna när jag pluggade i Lund och befann mig på studentbetonade lokus, båda gångerna som en utveckling av att en snubbe har tafsat på mig och jag har valt att handgripligen visa hur obehagligt och ibland smärtsamt det är att bli kladdad på. (Ena gången tog jag punggrepp på killen. Då grep han mig runt strupen och tryckte upp mig mot en vägg, mina fötter rörde inte ens golvet. Andra gången fick jag ett finger i munnen på dansgolvet. Jag bet, hårt. Då fick jag en örfil, och lite senare kom han smygande tillbaka bakifrån och nöp mig så hårt han kunde i bröstvårtan.) Kollegan ser chockad ut och vill gärna berätta att han minsann också varit offer för ovälkommen objektifiering på krogen och jag nickar deltagande. Han är 1,96 m lång. Jag skulle vilja se den som kan hålla upp honom i halsen.

Mina kvinnliga feminazipartivänner fattar ingenting heller. ”Är detta nyheter för någon? Vem visste INTE?” Enda gången tillvaron känns nästan uthärdlig är när vi kan samlas i grupp och skratta åt eländet. Tyvärr alltför sällan.

Jag vet att ni också känner så här, så jag tänker inte bre ut mig i spaltkilometer. Bara … fan, det är extra tungt just nu.

Å andra sidan var jag på en briljant show förra lördagen: EAT IT! på Turteatern. Jo jo jo, en av mina nära vänner är med i föreställningen, så visst är jag partisk utav bara helvete, men ändå. Vilket fullkomligt lysande litet smycke av komik och politik. Skrattade så jag grät.

Så när jag håller på att duka under av maktlöshet och känner att jag aldrig nånsin kan vara rolig igen, inte i den här jävla skittillvaron, då tänker jag på Rebecca och gänget och hur fehrucktansvärt roliga de är, ba IN YOUR FACE KVINNOHAT, och då känns det som att det trots allt kommer en vår, nån gång.

Ciao, Maggan.

Etiketter:

23 svar to “Kuken allting”

  1. Zzzz... Says:

    Åh du äckliga studentliv i Lund. Vet precis.

  2. Lina Paulsson Says:

    Det kommer en vår, och du är grym! Keep it upp! *nätkärlek*

  3. Sara Brännholm Says:


    Få personer kan presentera detta på ett sånt jävla frodigt sätt som du gör 🙂

  4. Det här med ansvar « Schmenus Says:

    […] Dagens lästips för övrigt: Lövely Kvinnopartaj […]

  5. Tack till alla män som inte våldtog mig idag. | Blixa bloggar Says:

    […] efter onsdagens Uppdrag granskning för jag känner så väl igen mig i den maktlöshet som Maggan på Kvinnopartaj beskriver – är det här en chockartad nyhet för stora delar av landets befolkning? Det här […]

  6. Clementine Says:

    Gud vad skönt att det inte bara var jag som kände så igår! Gick runt och vart helt lipig hela dagen. Kan ha att göra med för att jag för andra gången i hela mitt liv gick in och läste lite på Flashback. Nog för att det var samma 10 pers som vräkte ur sig skit, men det var ändå nog för mig att bli lätt maktlös. Typ som att dessa hondjur får skylla sig själva som skriver att ”alla män är potentiella våldtäktsmän”.

    Alltså, utan att dra för mycket i den redan uttänjda offerkoftan, så skulle jag vilja toppa deras två historier om män i deras närhet som har förlorat vårdnaden om sina barn/blivit påtvingad ett barn/blivit falskt (beror på vem som har tolkningsföreträde i väääääldigt många fall) anklagade för våldtäkt, med de hundratals historier om övergrepp och våld jag själv har hört av kvinnor i min närhet under min relativt korta levnadstid. Om en från den dagen en kommer ut genom morsans fitta, ständigt får höra (av BÅDE KVINNOR OCH MÄN) att en ska akta sin egen för pojkar, män, gubbar, och dessutom blir tafsad och smygkollad på under hela grundskolan, sedan dagligen får nyheter om hur flickor och kvinnor blir utsatta, om domar som dömer skrattretande eller inte alls, är det så jävla underligt om det kokar över ibland? Alla kvinnor lever inte i konstant medveten rädsla och det har till viss del att göra med inställning, men nog faan sitter det undermedvetet hos de flesta med fitta. Jag har hört åtskilliga män vräka ur sig att våldsvärkare borde få kuken avskuren, bli misshandlade och dödade om de ger sig på kvinnor och barn. Så VARFÖR är det så fruktansvärt provocerande när kvinnor säger samma sak? Ska kvinnor bara få sympatier om det rör sig om kritik av enskilda män, och om de aldrig har uttalat sig illa om en grupp eller en maktstruktur? Om de låter männen beskydda och utmäta straff? Män står för majoriteten av alla våldshandlingar och övergrepp, mot barn, kvinnor och andra män. Det är fakta. Är du man? Synd att du får en skopa av frustrationen och ilskan ibland. Jag är vit, men inte faan tar jag åt mig så fort någon kritiserar den vita västerländska maktutövningen.

  7. Maggan Says:

    Meeen SHIT vad mycket fint det kom här nu! Ni är asballa och svingrymma allihop. *lipar lite bara* Tack.

  8. Moralfjant - ung & uppkäftig genushäxa Says:

    Det är inte bara näthat som sagt, det är kvinnohat. Bra skrivet!

    En kul video jag gjort om det hela:

    ”Kvinnohatarnas hemliga konferens”

  9. Björn Brundell Says:

    Fortsätt! Fortsätt kämpa och fortsätt berätta om kampen! En dag ska det bli ändring, men inte utan såna som dig!

  10. Ia Says:

    Folk är bäst på bio!

  11. xannaingridx Says:

    Så jävla bra skrivet. Älskar det. Hatar män dock. As.

  12. Ksomivem Says:

    Åh Mags!! Åh Clem!! Det är så fint att kunna se sina egna känslor uttryckta även i någon annans ord. Men det kommer en vår. Jag hoppas och tror, för både min son och min dotters skull. Jag måste tro.

  13. lilla S Says:

    Jag tänker på Kvinnopartaj när jag är ledsen över sånt, jag! Och på Varför apor aldrig bär rosa klänning, och One way communikation. Nätfeminism över huvud taget.

    Kan man önska inlägg, föresten? Då önskar jag ”Saker jag önskar någon hade berättat för mig innan jag började ha sex”. ”Saker jag önskar någon hade berättat för mig innan…” över lag. Kram!

  14. Kakan | Krumelur-MurmelDjur Says:

    Helt rätt!!!

Kommentera

