Friends don’t let friends…?

Till tutti parjatti: hur har ni upprepade gånger kunnat låta mig operate heavy vaginery berusad? Det är ju inte bara mig själv jag försätter i fara. Så besviken på er nu.

20130320-193236.jpg

Hej hej ivriga Kvinnopartajsläsare, fördela er runt lägerelden så har vi samkväm. Det handlar här ikväll om något jag ej fattar förbises för trots C-kupa söker många ögonkontakt. Närå men kante nån brejny förklara varför synsättet som representeras ovanför, faktiskt och verkligen, tillåts passera såpass lätt och ofta att jag vill påstå att jag ser det manifesteras och accepteras dagligen

…när det bara är aningen fler ord för påstendesatsen MÄN ÄR DJUR?

Säg till om jag minns fel men den grejen blev det väl ett visst ”liv” kring? Så att. Även om psalmen Skit i den lilla horan ligger nära till hands för vissa ur vinkel kamera 1, så kanske det kan bli annat ljud i skällan cue kamera 2.

Det jag ”tänker” är alltså:

* (alla) Män är inte djur
* Många män verkar faktiskt vilja slippa kallas djur
* Going out on a limb here – men det skulle kunna vara så att de även gärna slipper betraktas och behandlas som djur?!
* Men så länge vi – och nu använder jag medvetet just detta mysiga pronomen som ett av många möjliga sätt att undvika onödiga affektfartgupp i vår konstruktiva dialog – t. ex tycker synd om våldtäktsmän som bara inte kunde hålla sig när de såg en komatos kvinna, eller något mildare mer vardagsnära exempel som vi säkert kan finurla fram bara vi funderar aningen, så äter sover andas vi ju MÄN ÄR DJUR. Vi må vilja vara jättesnälla mot den demografiska gruppen Män och tycka att den luktar gott men ja ni förstår va?
* Denna oerhört nydanande och omvälvande mastermindobservation brought to you by en trevlig dam med blont hår och blåa ögon kanske kan agera glidemiddle eller luringroofie i det ondskefulla sängfösandet av en nöjd, ingrodd och förnekande person som tar med sig denna hittills oupptäckta men bördiga perspektivkontinent hem, spinner in sig i tunn glatt tråd, puppar och sedan återföds som typ normalupplyst? I HAVE A NAIVE AND RIDICULOUSLY OPTIMISTIC DREAM, sa väl nån talare.

3 svar to “Friends don’t let friends…?”

  1. An Says:

    Det är för jävligt. Lagstiftaren är ju helt ute o cyklar. När ska de äntligen kriminalisera kvinnors beteende? Våldtäkt kan ju förstöra en mans liv. Vi måste skydda våra män från dessa slampor!

  2. Ode to my own hopefulnes | HatchetFace Says:

    […] det ju ändå. Jag hoppas det blir bättre, I have a naive and ridiculously optimistic dream som en klok kvinnopartajare sade en […]

Kommentera

