Om nån undrar så skriver jag bara lite vad som faller mig in just nu

Ibland är det folk som undrar hur jag kan vara så jävla genialisk. ”Gud Maggan du är så jävla underbar, var får du allt ifrån?” ”Från Etsy” brukar jag svara då haha neej förlåt Hasse Alfredson, jag ska inte göra pastisch på ditt fina skämt från 70-talet som fortfarande är roligt. (Etsy fanns inte på 70-talet, då var det istället en liten manufaktur i Tyskland som var punchlinen).

Nämen vad ska en svara. Jag är väl född sån. Snygg och smart och dräpande rolig. Emellertid (underbart ord): börjar bli grymt lack på min kropp. Den må vara välskapt som en Hauptbyrå men så svårt värdelös. Är det inte det ena så är det det andra. Vestibulit, astma, eksem, missfall, plattfot. Skulle ge en arm för lite fler estetiska defekter men ca 1 000 ggr mer slitstyrka. Fast hello genius, hur funktionell är en kropp utan armar?

[En gång var jag på Roskilde och då skulle Clementine och jag gå från tältområdet till scenområdet och vi var väl fulla som vanligt men i alla fall. Det kom fram två killar till oss och den ena började larva sig om hur snygg jag var, vilka vackra ögon jag hade och bla bla. Clem ba ”Ja ok jättefint och så, vi var faktiskt på väg hära” och jag ba ”Menneeh vi hade inte så bråttom eller?” och började snacka lite med mr Smooth. Så Clemsan ryckte på axlarna och började prata med Smoothies kompis, och så hur det nu kom sig så la hon armen runt hans axlar. I nästa sekund har hon ryckt åt sig mig och är på väg i galopp mellan tälten bort mot scenentrén. Jag ba ”BUT WHY?!” och hon svarade: ”FÖR ATT HANS KOMPIS BARA HADE EN ARM.”]

En annan gång på samma Roskilde hade jag och en annan kompis slagit vad om vem som kunde bli fullast snabbast. Vi stämde träff en timme senare och gick åt varsitt håll. Jag gick fram till nåra punkare och frågade om de hade knark. Det hade dom. Sen minns jag inget mer. Jag tror jag vann. Vaknade i alla fall till nån gång mitt i natten av att en punkare höll på att ta sig in i mina braller, varpå jag ylade som en varulv och flydde. Kröp på händer och knän hem till mitt tält medan jag mumlade för mig själv: ”Vad skulle mamma säga om hon såg mig nu. Vad skulle mamma säga.”

Jaa ungdomar det var väl allt. Akta er för knark.

/Mugs

PS: Om det dock var så att inspiration gick att kanalisera så skulle jag vilja ha lite av FESTA MYSA MAILA som är typ det roligaste man kan läsa. DS.

Etiketter:

4 svar to “Om nån undrar så skriver jag bara lite vad som faller mig in just nu”

  1. Clementine Says:

    Mä härreguuu va taski ja känner maj nu. Har dock vägt upp detta fördomsfulla snedsteg med att dejta en rejäl hög med mentalt rörelsehindrade boys de senaste åren. Kan tilläggas att det var innan jag hade sett Twin Peaks och efter Jagad, om det nu är någon som helst ursäkt.

  2. Ia Says:

    Själv söp jag ett par kollegor under bordet igår, hånglade i taxi, vaknade med ett bakfylleångestryck efter fyra timmars sömn. Insåg att jag lyckats grundlura bakfyllan och kunde gå till jobbet utan större problem.

    Dessutom har jag fått en ny vän.

    • Ia Says:

      just ja – sen var jag på 50-årsfest.
      Har aldrig sett födelsedagsgrisen så glad som ikväll
      Blev lycklig och lite smygsugen på onge. Men det säger jag inte till någon eftersom jag ogillar barn som koncept..

      • Ia Says:

        och med ”barn som koncept” menar jag inte andras ongar utan egen biologiskish producerad avkomma.

Kommentera

