Snabba svar tack

Hej hej bloggen, brhöver två råd!!!
Jag tänkte testa att göra spagetti och köttfärssås från grunden men då undrar jag hur fan jag får till kryddningen. På den vanliga korven står det typ vitlökspulver, selleri,tomatpure mm mm. Jag har inget av det här hemma. Orkar inte gå och handla. Köpte chips å allt igår. Spagettin lär ju funka att koka sånna där hårda långa spröter väl? Fick i presentkorg med” fussilli” och jättefina burkar med ”champinjoner” av maken i julklapp nämligen så nu är det väl fax att utnyttja presenten/julklappen. Nåt mer att tänka på? Köttet? Mm mm.

Träffade Pop och Levs mamma på dagis går där min lilla prinsessa Michelle går och hon sa att om man inte såg stavningen på michelles namn så var vi de enda två som inte tvångskönade våra barn.

VAD MENADE HON?
/Sessan

7 svar to “Snabba svar tack”

  1. Anna L Says:

    1: Chilisåsen och vitlöken är centrala tycker jag.
    2: Michelle=tjejnamn, Michel=killnamn

  2. hannakjellberg Says:

    Vitlök, tomatpuré (för ordentlig, fyllig tomatsmak), basilika/oregano. Och gärna en grönsaksbuljongtärning, det är basen för bra köttfärssås hemma hos mig. Och inte glömma salt/svartpeppar (goes without saying kanske?).
    Vill man göra den extra god och har det hemma rekommenderas lite chili och en tesked kakao (som man ju ändå alltid har hemma eftersom choklad är essentiellt). Lite vinäger eller rödvin samt lite socker rundar av om man vill ha den perfekt, men funkar utmärkt utan.

  3. Clementine Says:

    Heter inte Kärrans docka Michel?

  4. Ia Says:

    lök+vitlök, saltochpeppar, chili- eller cayennpeppar, basilika/oregano eller som jag nyss upptäckt timjan, en skvätt socker och mörk oxbuljong.
    sen är ju rödtjut också en riktigt höjdare.
    Tabasco kan också styra upp det mesta.

    Jag vågar numera tom bjuda främmat folk på min köttfärssås utan att skämmas allt för mycket.

  5. Grillfest Says:

    Hej Sessan, tyvärr kommer mitt svar antagligen när festen är slut. Till nästa gång du ger dig ut på slak lina i köket så kom ihåg detta enkla tips ”det är du som bestämmer hur det skall smaka, ingen annan”. Med den frasen som ett mantra i huvudet och ett riktigt stort glas rött i handen skall du se att stordåden kommer.
    Vad gäller KGB agentens mamma har jag bara ett att säga ” skit i den………”.

  6. Evelina Says:

    Alltså, vad gäller maten har jag ingen koll.

    Det andra har jag dock väldans koll på!!
    Tror hon såklart syftade på att hon kände sej lite kränkt att man faktiskt inte fick snopp OCH snippa när man föddes till denna världen – vi är ju alla bestulna på möjligheten att få välja detta. ORÄTTVISORNAS orättvisa säger jag…. Vem planerade det egentligen?? Slumpen? …evolutionen var oss inte nådig!! Väldigt kränkande att man inte fick BÅDA. Att inte en få välja sitt kön som barn…. Jag säger då det!!! Jag kommer inte ens våga skaffa barn. Tänk att måsta stå till svars för det *puuuuh
    Puss

Kommentera

